نوشته شده توسط : ادمین
‍ رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری خبر داد؛
سمپاشی درختان سرو بلوار طاق بستان علیه آفت شپشک
 
 
 
 
سمپاشی درختان سرو بلوار طاق بستان علیه آفت شپشک
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه از عملیات سمپاشی درختان سروِ شیراز بلوار طاق بستان جهت مبارزه با آفت شپشک خبر داد.
 
دکتر فرامرز رحمتی زاده اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع و با نظارت کلینیک گیاه پزشکی سازمان عملیات سمپاشی درختان سرو شیراز بلوار طاق بستان علیه آفت شپشک انجام شد.
 
وی ادامه داد: شپشک قسمت های مختلف ساقه، برگ، شاخه و تنه درخت را مورد حمله قرار می دهد و با مکیدن شیره غذایی باعث نابودی آنها می شود.
 
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه گفت: سم پاشی در ساعات اولیه صبح با سم دیازینون با غلظت یک در هزار با دقت و تاثیر لازم به روش دستی توسط اپراتور انجام و در حین عملیات سمپاشی، یک نفر از کارشناسان فضای سبز با تخصص گیاه پزشکی به صورت تمام وقت حضور دارد و تمام عوامل سمپاشی مکلف به استفاده از ماسک و دستکش هستند.
 
رحمتی زاده با بیان این که آموزش‌های لازم برای انجام صحیح و بدون نقص سمپاشی درختان به کارگران و اپراتور داده شده است، تصریح کرد: مناطق هشت گانه شهرداری ملزم به ارائه گزارش تصویری از انجام سمپاشی درختان سطح منطقه خود به سازمان سیما، منظر و فضای سبز شده‌اند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری های گیاهی و آفات به درختان و فضای سبز در صورت نیاز و با توجه به شرایط آب و هوایی در طول سال طی چند مرحله عملیات شستشوی درختان و سمپاشی اجرا می شود.


:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

فروش «سوسک‌»با کمک ارزهای دیجیتال

 

سمپاشی سوسک ریز

دنیای اقتصاد : یک صادرکننده کلمبیایی سوسک‌های شاخ‌دار، حیوان خانگی محبوب کودکان ژاپنی، ارز دیجیتال خود را ایجاد کرده است تا از پرداخت حق کمیسیون بالا در فروش بین‌المللی خود جلوگیری کند. کارملو کامپوس، برنامه‌ریز ارشد شرکت Tierra Viva، مستقر در شهر تونجا در مرکز آند، اظهار کرد استفاده از ارزهای رمزنگاری شده یک روش پرداخت جایگزین برای صادرات سوسک‌ها به ژاپن یا هر نقطه دیگری از جهان است.

 

 

به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از رویترز، این شرکت گونه‌های سوسک هرکول، نپتونوس و فیلی را صادر می‌کند که می‌تواند تا ۳۰۰ دلار برای هر جفت در توکیو به فروش برسد. حق کمیسیون فروش می‌تواند به ۱۰درصد ارزش صادرات برسد و Tierra Viva را برای تولید ارز تشویق کند. رمزارز Kmushicoin که به ژاپنی از سوسک شاخ بلند Kabutomushi نام‌گذاری شده است، در حدود ۲۲۰ کسب و کار در شهر تونجا از جمله رستوران‌ها، فروشگاه‌های لباس، کافه‌ها و مغازه‌های سخت‌افزاری به عنوان روش پرداخت پذیرفته می‌شود. کامپوس گفت Tierra Viva درصدی از کل فروش خود را برای بازخرید مسکوکات استفاده می‌کند. رمزارز Kmushicoin هنگام ایجاد در سال ۲۰۱۹ حدود ۳/ ۰ سنت ارزش داشت. این رمزارز روز سه‌شنبه بالغ بر ۸۴/ ۱ دلار معامله شد. کامپوس در این خصوص اظهار کرد: هدف ما این است که بتوانیم از آن به عنوان یک روش پرداخت در سطح ملی استفاده کنیم. وی افزود: اخیرا یک شرکت ارائه‌دهنده برق به مشتریانش اعلام کرده که آنها می‌توانند صورت‌حساب خود را با Kmushicoin پرداخت کنند. این سوسک‌ها که می‌توانند به اندازه دست یک انسان بالغ رشد کنند و تا ۱۷ ماه عمر کنند، به عنوان لارو با ضایعات سبزیجات و میوه‌ها تغذیه می‌شوند و کودی تولید می‌کنند که Tierra Viva آن را نیز می‌فروشد. سوسک‌ها مدت‌هاست که به عنوان حیوانات خانگی برای کودکان ژاپنی و همچنین طلسم خوش‌شانسی مورد علاقه بوده‌اند. ژرمن ویاسوس، بنیان‌گذار Tierra Viva، در حالی که دو سوسک روی پیراهن او خزیده بودند، گفت: در مجموع، با احتساب تمام مراحل دگردیسی، ما می‌توانیم بیش از ۵۰هزار سوسک را در عملیات خود ارائه دهیم.



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

راههای از بین بردن ساس در منزل چگونه است؟

سمپاشی ساس

 

اصفهان امروز

حشره ساس یکی از بدترین نوع حشرات در خانه است به جز خرابی‌های بسیاری که به وجود می‌آورد، به آسانی هم از بین نمی رود! در این مقاله به معرفی کامل خصوصیات این حشره ی موذی و راههای از بین بردن آنها میپردازیم .

ساس چیست؟

ساس‌ها، حشرات کوچک و بی بالی هستند که از خون موجودات گرم از جمله انسان‌ها تغذیه می‌کنند. این موجودات بدن تقریبا صافی دارند و اندازه آن‌ها تقریبا برابر با یک دانه سیب است. جاهای مورد علاقه آن‌ها اغلب تشک و شکاف وسایل چوبی مانند تخت خواب است.

 

ساس‌ها اغلب ناقل بیماری‌های عفونی خاصی نیستند ولی می‌توانند مزاحمت‌های بسیاری به وجود آورند این موجودات اغلب به سرعت تولید مثل نموده و مشکلات بسیاری را برای اعضای خانه به وجود می‌آورند. پس آشنایی با شیوه های از بین بردن ساس در خانه یا شیوه های خانگی از بین بردن ساس از جمله مواردی است که باید درباره آن شناخت کامل داشته‌باشید.

 

برعکس تصور بیشتر مردم ساس‌ها نه تنها در خانه‌های کثیف بلکه در تمیزترین خانه‌ها نیز پیدا می‌شود. چون امکان دارد از طریق راه‌هایی مانند مبلمان یا تخت‌خواب‌های دست دوم به خانه شما انتقال پیدا کنند.

 

علامت های وجود ساس در خانه

موقع صبح از خواب بیدار شده و متوجه می‌شوید که جاهایی از بدن شما قرمز شده و حس خارش می‌کنید؛ همزمان ضایعات پوستی را هم بر رختخواب و روی لباس خود می‌بینید. اینها خبر از پنهان شدن ساس‌ها در درزهای تختخواب بین ملحفه‌ها و دیگر جاهای خانه شما می‌دهد.

 

وجود جای گزیدگی روی بدن

جای گزیدگی ساس روی بدن اغلب به صورت خط های سه‌ تایی بوده و وجود این نوع گزیدگی می‌تواند مربوط به ساس باشد. ولی باز هم این علامت به تنهایی علت بودن حتمی ساس در منزل شما نیست و باید دیگر موارد را نیز برای اطمینان بیشتر چک کنید.

 

وجود لکه های قهوه ای تیره روی ملافه های تخت خواب و روبالشتی ها

ساس ها از آلوده‌ترین نوع حشرات هستند چون با لکه‌های قهوه ای به وجود آمده از مدفوع آن‌ها روی ملحفه‌ها و رختخواب مشخص می شوند. بنابراین چنانچه این لکه های قهوه ای رنگ را دیدید سریع به دنبال ساس در همان جاها باشید. اتاق‌های هتل‌ها یکی از رایج ترین شیوهها برای انتقال ساس است چون اشخاص گوناگونی با ورود و یا خروج خود به آنجا ساس را انتقال می دهند.

 

وجود ضایعات پوستی به وجود آمده از گزیدگی به وسیله ساس روی رختخواب

زمانی که ساس جاهایی از بدن را نیش میزند پوسته‌هایی ریز، بیضی شکل و قهوه‌ای رنگ از بدن جدا می‌شود و روی رختخواب و یا لباس می ریزد. وجود این پوسته‌ها می‌تواند علت خوبی برای بودن ساس در خانه شما باشد. پس قدری دقیق‌تر منزل و رختخواب خود را چک کنید تا از زیاد شدن ساس‌ها و اشغال همه خانه‌تان به وسیله آن ‌ها پیشگیری کنید.

 

از بین بردن ساس,راههای از بین بردن ساس ,از بین بردن ساس در منزلراههای از بین بردن ساس در منزل

 

راههای از بین بردن ساس در منزل

سرمای زیاد

ساس های تحمل سرمای زیاد را ندارند و نابود می شوند. برای از بین رفتن ساس حداقل 4 روز دمای کمتر از 18- درجه سانتی گراد احتیاج است. برای استفاده از این شرایط می توان چیزهای کوچکی را که به ساس یا تخم آن آلوده است را در فریزر به مدت 4 روز قرار داد.

 

کیف چرم اداری مردانه را نصف قیمت+ارسال رایگان بخر!!(محدود)

 

انواع محصولات بهداشت جنسی را با بهترین قیمت از دیجیکالا بخر!

 

 

 

گرما

شستن لباس‌ها و ملحفه با آب داغ، یکی از شیوه های مفید برای از بین بردن ساس است.

 

زمانی که دمای بدن و محیط اطراف ساس ها به بیش از ۴۵ درجه برسد، آنها می‌میرند. درنتیجه قرار دادن حشرات در معرض دمای بالا برای مدت یک ساعت آنها را در هر مرحله‌ای از عمر خود که باشند، از بین می‌برد. در دمای بالای ۶۰ درجه، همه‌ی ساس ها به‌سرعت از بین می‌روند.

 

با وجود این، بعید است که با گرم کردن دمای اتاق، ساس ها از بین بروند، زیرا دمای بسیار بالایی احتیاج است. این کار امکان دارد ساس ها را در همه منزل پخش کند، چرا که به‌دنبال محیط خنک‌تر و برای دوری از گرما، به اتاق‌های مجاور نقل‌مکان می‌کنند.

 

جارو برقی

یکی از شیوه های بسیار ساده خانگی، کشیدن جارو برقی در همه جای خانه است. به صورت عادی ساس ها زیر مبلمان وجود دارند و ساس های بزرگ، بیشتر در شکاف و درزها تخم گذاری می کنند.

 

کشیدن جارو برقی در مبلمان و همه جاهایی که ساس ها به صورت بالقوه می توانند مخفی شوند می تواند به سیستم عصبی آنها حمله کرده و آنها را از بین برد. آنگاه با مکش ساس ها به وسیله جاروبرقی تعداد ساس ها به شدت کاهش می یابد.

 

از بین بردن ساس,راههای از بین بردن ساس ,راههای موثر برای ریشه کن کردن ساسعلامت های وجود ساس در خانه

 

مواد به شدت آلوده را دور بریزید

تا جای امکان برای خلاص شدن از شر ساس‌ها و از بین بردن ساس در خانه، تلاش کنید مواد به شدت آلوده را دور بریزید. چیزهایی مانند ملحفه یا تشک آلوده به ساس را جمع کرده و در یک کیسه پلاستیکی بگذارید. سر کیسه پلاستیکی را محکم بسته و در سطل زباله، جایی دور از خانه تان قرار دهید.

 

پر کردن ترک دیوار با گچ

یکی از روشهای اساسی برای از بین بردن ساس در خانه این است که مخفیگاه آنها را خراب کنید. برای اینکار با استفاده از قدری گچ همه شکاف‌ها و درزهای موجود را بپوشانید تا احتمال رشد و زیاد شدن ساس را در آینده به صورت کامل از بین ببرید.

 

گردهای حشره‌کش

گردهای حشره‌کش به عنوان یکی از مفیدترین درمان‌ها برای ساس در نظر گرفته می‌شوند. گردهای حشره‌کش به اسکلت یا پوست سخت بیرونی ساس صدمه وارد می‌کنند و آنها را می‌کشند. این نوع حشره‌کش‌ها خیلی مفید هستند چون آنها را می‌توانید به گوشه و کنارهای غیر قابل دسترس منزلتان از جمله ترک‌ها و جاهای دیگر در امتداد قاب تخت‌تان، صفحه‌ی چوبی بالای تخت‌خواب و زیر قرنیزها استفاده کنید.

 

 

درمان بخار خیلی مفید است

این شیوه نوع دیگری از عملیات حرارتی است و در کشتن ساس در مراحل گوناگون زندگی‌اش از وقتی که در تخم است تا زمان بلوغ‌اش خیلی مفید است. یک دستگاه بخار را برای این شیوه می‌توانید استفاده کنید. بخار را می‌توان برای تشک، مبلمان پارچه‌ای، زیر تخت و غیره استفاده کرد. مفیدترین دستگاه بخار برای این کار دستگاه‌های کم بخار یا بخار خشک هستند، چون از رطوبت کم‌تری استفاده می‌کنند.

 

محلول سرکه

چنانچه به دنبال راهی برای از بین بردن ساس ها هستید محلول سرکه شیوه ای مناسب و مفید برای از بین بردن ساس ها است. قدری سرکه سفید را داخل یک بطری اسپری بریزید؛ پیش از پاشیدن محلول اطمینان پیدا کنید که درپوش را محکم کرده اید. جاهایی که نشانه هایی از ساس وجود دارد مانند چارچوب تخت، طاقچه اتاق خواب، شکاف و درز سطوح و داخل مبلمان را اسپری کنید.

 

استفاده از این محلول برای از بین بردن آفات کوچک خیلی مفید است. شاید نیاز باشد این کار را هر هفته انجام دهید تا از تخم ریزی ساس ها و آلوده شدن خانه پیشگیری کنید.

 

از بین بردن ساس,راههای از بین بردن ساس ,علامت های وجود ساس در خانهراه‌های مقابله با ساس

 

از خاک دیاتومه استفاده کنید

خاک دیاتومه از بقایای فسیلی جلبک ها به دست می آید. خاک دیاتومه یک آفت کش طبیعی است که به آسانی سبب از بین رفتن حشراتی مثل ساس ها می شود. قدری خاک دیاتومه را در اطراف اتاق، آستانه درها و پنجره ها بپاشید. خاک دیاتومه مثل پودر به نظر می رسد، ولی برای ساس های تختخواب مثل شیشه های خرد شده است. خاک دیاتومه نه فقط ساس ها را از بین می برد، بلکه آنها را از بدن شما دور نگه می دارد. خاک دیاتومه برای انسان و حیوانات بی خطر است.

 

در محل نگهداری مواد غذایی از خاک دیاتومه استفاده نکنید. دانه ها خیلی ریز هستند و می توانند برای شما زیان آور باشند.

 

تنفس ذرات ریز خاک دیاتومه می تواند سبب زدن صدمه به ریه شود. پس زمان استفاده از خاک دیاتومه حتما دهان و بینی خود را با ماسک بپوشانید.

 

اسپری کردن الکل

چون الکل می‌تواند به سرعت تبخیر شود، باید آن را چندین بار در هفته استفاده کنید. یکی از مفیدترین انواع الکل، الکل ایزوپروپیل ۹۹٪ است. الکل نه فقط به عنوان یک دفع کننده ساس عمل می‌کند بلکه آنها را با حل کردن سلول‌ها می‌کشد.

 

ژل سیلیکا

ژل سیلیکا در بسته‌های کوچک در دسترس است و معمولا می‌توانید آنها را در بسته‌بندی هر کالایی مثل جعبه‌های دوربین، لباس و غیره پیدا کنید. در مورد ساس، همه کاری که باید انجام بدهید این است که ژل سیلیکا را له کنید و آن را در مکان‌های آلوده استعمال کنید؛ جاهایی مانند دیوارها و قاب تخت و تشک. ساس‌ها در این ژل گیر می‌کنند، آب بدن‌شان را از دست می‌دهند، و می‌میرند.



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین
چندش آور ترین چیزها از نظر سوسک ها
 
 
 
دانستن اینکه سوسک‌ها از چه چیزی بدشان می آید، در بیشتر مواقع بهترین راهکار برای از بین بردن این حشرات آزار دهنده در منزل است. حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که برای خلاصی از شر این موجودات چندش آور به دنبال بهترین سم برای از بین بردن سوسک باشید.
 
به گزارش روی خط رسانه برنا؛ تشخیص اینکه سوسک‌ها از چه چیزی بدشان می‌آید یا اینکه سوسک ها از کجا می آیند بر اثر مطلوب و سریع مواد طبیعی مثل جوش شیرین برای از بین بردن سوسک تاثیر بسزایی دارد. در مطلب سوسک‌ها از چه چیزی بدشان می‌آید با معرفی انواع مواد طبیعی و شیمیایی سعی داریم با نشان دادن یک راهکار اوصولی و اثرگذار شما را در امر از بین بردن این موجودات خانگی آزار دهنده همراهی کنیم.
 
سوسک ها از چه چیزی بدشان می آید؟
 
جوش شیرین برای از بین بردن سوسک
 
سوسک از چه گیاهی بدش میاد
 
بیشتر بخوانید:
«سوسک» رمانی کافکایی از نویسنده مطرح انگلیسی
انتقام چندش آور دو مرد از صاحب یک رستوران!
سوسک‌ها از آمونیاک بدشان می‌آید.
 
مخلوط فلفل، سیر و پیاز سوسک‌ها را فراری می‌دهد.
 
محلول صابون و تاثیر آن بر از بین بردن انواع سوسک
 
لیسترین و فرار انواع سوسک از فضای منزل
 
پینستول و سفید کننده ماده‌ی آزار دهنده‌ی سوسک‌ها
 
بهترین روش‌ها برای از بین بردن سوسک
 
ساس و انواع سوسک ریز در ردیف آزار دهنده‌ترین حشرات قرار داشته که دفع آن‌ها از محیط زندگی یه یک معضل تبدیل شده است. بهترین سم برای از بین بردن سوسک و داشتن اطلاعات لازم درباره اینکه سوسک‌ها از چه چیزی بدشان می‌آید از جمله راهکارهای مناسب خانگی برای از بین بردن انواع سوسک است.
 
جوش شیرین برای از بین بردن سوسک و همین طور فهمیدن اینکه سوسک از چه گیاهی بدش می‌آید را می‌توان در لیست روش‌های کم خطر دور کردن انواع سوسک از فضای خانه و زندگی افراد نام برد.
 
سوسک ها از چه چیزی بدشان می آید؟
 
هدف ما از ارائه لیست مواردی که در آن به اینکه سوسک‌ها از چه چیزی بدشان می‌آید اشاره دارد این است که افراد را از کاربرد روش‌های کم خطر برای کشتن انواع سوسک آگاه سازیم. استفاده از انواع سم و مواد شیمیایی برای کشتن انواع سوسک ممکن است علاوه بر نداشتن اثر مناسب بر نابودی این موجودات، در محیط زندگی خطر آفرین باشد.
 
بنابراین در این مطلب پیرامون اینکه سوسک‌ها از چه چیزی بدشان می‌آید مطالعاتی را انجام داده و یک سری روش‌های خانگی کم خطر را به شما معرفی می‌کنیم.
 
بهترین راهکار‌های خانگی برای از بین بردن انواع سوسک
 
لیست روش‌های خانگی و کم خطر برای از بین بردن انواع سوسک تحت تاثیر اینکه سوسک‌ها از چه چیزی بدشان می‌آید بصورت زیر ارائه می‌شود:
 
جوش شیرین برای از بین بردن سوسک
 
استفاده از شکر و جوش شیرین یک روش مناسب برای از بین بردن انواع سوسک است. کاربرد این روش به این صورت است که با ترکیب این دو ماده با هم و قرار دادن آن در مسیر سوسک‌ها آنها را از بین ببرید. شکر در جذب کردن سوسک‌ها و جوش شیرین با تاثیر بر سیستم گوارشی آنها را می‌کشد.
 
گیاه برگ بو از در دسته موادی است که می‌توان در لیست سوسک‌ها از چه چیزی بدشان می‌آید به آن اشاره داشت. هر چقدر که انسان‌ها از بو و رایحه این گیاه خوششان می‌آید سوسک‌ها از آن بیزارند. برگ‌های تازه یا خشک برگ بو را در تمام نقاطی که محل ورود سوسک‌ها مثل سرویس بهداشتی، حمام و گاها زیر ظرفشویی بریزید و محل را از حضور سوسک‌ها پاکسازی کنید.
 
سوسک‌ها از آمونیاک بدشان می‌آید
 
در پاسخ سوالی اینکه سوسک‌ها از چه چیزی بدشان می‌آید، آمونیاک یک جواب مطمئن به شمار می آید. ریختن دو فنجان پودر آمونیاک در یک ظرف آن و ریختن آن در سرویس بهداشتی، حمام و ظرف شویی یک روش بسیار کارساز برای دور کردن این موجودات آزار دهنده است. این روش را یک بار در دو هفته متوالی انجام دهید تا از شر انواع سوسک در منزلتان خلاصی یابید.
 
مخلوط فلفل، سیر و پیاز سوسک‌ها را فراری می‌دهد
 
یک محلول ایجاد شده از یک حبه سیر، پودر فلفل، خمیر پیاز و یک لیتر آب را تهیه کنید. پس از اضافه کردن یک قاشق غذاخوری از صابون مایع این محلول را در جاهای مختلف منزل ریخته و تا مدت طولانی سوسک‌ها را از فضای منزلتان دور کنید. وقتی صحبت از اینکه سوسک‌ها از چه چیزی بدشان می‌آید، باشد بطور جدی می‌توانید نام این محلول را در لیست مواد تعیین شده بگذارید.
 
محلول صابون و تاثیر آن بر از بین بردن انواع سوسک
 
محلول آب و صابون حمام تاثیر بسزایی بر از بین بردن انواع سوسک دارد. به این شکل که محلول تهیه شده را بر روی سوسک‌ اسپری کنید، تاثیر این ماده بر روی تنفس این حشرات به گونه‌ای است که سریع آنها را از بین می‌برد. استفاده از این محلول در دور نگهداشتن این موجودات از فضای منزل نیز اثر مطلوبی دارد.
 
لیسترین و فرار انواع سوسک از فضای منزل
 
اگر به دنبال این هستید که سوسک‌ها از چه چیزی بدشان می‌آید، همین حالا مقدار مساوی از لیسترین و آب و 2-3 قطره مایع ظرفشویی را مخلوط کرده و با آغشته کردن قسمت‌های مختلف منزل به این ماده فراری شدن این حشرات آزار دهنده را نظاره گر باشید.
 
پینستول و سفید کننده ماده‌ی آزار دهنده‌ی سوسک‌ها
 
پینستول و سفید کننده راهکاری موثر برای خلاصی از انواع سوسک‌هاست. این مواد ضدعفونی کننده که در از بین بردن انواع باکتری‌ها و آلودگی‌ها تاثیر زیادی دارند از جمله موادی هستند که سوسک‌ها از بوی قوی آنها متنفرند. بنابراین با تهیه محلول دو فنجان پینستول، سفید کننده و یک فنجان آب گرم، و آغشته کردن قسمت‌های مختلف به آن انواع سوسک را از محیط زندگی‌تان دور نگهدارید. توجه داشته باشید هنگام استفاده از این محلول به دلیل بوی قوی که دارد پنجره‌ها را باز بگذارید.
 
بهترین روش‌ها برای از بین بردن سوسک
 
تا این قسمت از مطلب سوسک‌ها از چه چیزی بدشان می‌آید به یک سری مواد طبیعی که انواع این حشرات را از محیط زندگی افراد فراری می‌دهند اشاره داشتیم. در این قسمت به نکاتی برای از بین بردن انواع سوسک به طور مختصر می‌پردازیم.
 
بهترین روش‌ها برای از بین بردن سوسک
 
مایع کنستانتره برای از بین بردن سوسک‌ها: استفاده از این ماده، که به عنوان یک عامل بازدارنده یا سم برای سوسک ها عمل کرده و مدت طولانی آنها را از محیط دور و در نهایت از بین می‌برد.
 
آرد سفید و طعمه اسید بوریک: یک نسبت آرد سفید و اسید بوریک را باهم مخلوط کرده و خمیر تشکیل شده را در مناطقی که سوسک زیاد است قرار دهید. این ماده باعث کشته شدن انواع سوسک می‌شود. نکته قابل توجه دور نگهداشتن این ماده از دسترس کودکان و حیوانات خانگی است.
 
طعمه نشاسته ذرت و شکر: این طعمه را با مخلوط کردن2 نسبت ذرت استریل با 1 نسبت از پودر قند تهیه کرده و در مسیر احتمالی حضور سوسک‌ها قرار دهید. این ماده نیز باید دور از دسترس کودکان باشد.
 
کاکائو، آرد و پودر اسید بوریک: در این طعمه برای کشتن سوسک‌ها یک نسبت از اسید بوریک، دو نسبت آرد و یک نسبت از پودر کاکائو را با هم مخلوط کنید. این ماده بر خلاف دیگر طعمه‌ها سمی نبوده اما باز هم باید دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی باشد.
 
فرمالدئید یک روش برای کشتن سوسک‌ها: این مواد را در مسیر انواع سوسک‌ها با پوست میوه‌هایی مثل موز و انبه برای جذب بیشتر سوسک‌ها قرار داده و آنها را با این شیوه از بین ببرید
 
حشره کش برای از بین بردن سوسک‌ها: یک حشره کش مخصوص سوسک تهیه کرده و به طور دائم مناطقی که سوسک ها در آنجاها هستند یا پنهان می شوند را اسپری کنید.


:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

میزان سن زدگی گندم در آذربایجان غربی بیش از ۹۰ درصد کاهش یافت

 

شرکت سمپاشی

نصیرنیوز

اکبر کرامتی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دیده بانی پاییزه و زمستانه در مزارع گندم به صورت مستمر در راستای کنترل افات انجام شده و برای این دیده بانی مستمر می توان از ظرفیت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان و بخش خصوصی و شرکت های مجاز سمپاشی و دفع […]

 

اکبر کرامتی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دیده بانی پاییزه و زمستانه در مزارع گندم به صورت مستمر در راستای کنترل افات انجام شده و برای این دیده بانی مستمر می توان از ظرفیت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان و بخش خصوصی و شرکت های مجاز سمپاشی و دفع آفات نباتی با استفاده از اعطای تسهیلات کم بهره استفاده کرد.

وی اضافه کرد: در سال زراعی گذشته میزان سمپاشی بر علیه آفت سن در بیش از ۱۵۰ هزار هکتار از مزارع غلات استان انجام شد که پیش بینی می شود این میزان در سال زراعی جاری به بیش از ۱۸۰ هزار هکتار برسد.

کرامتی افزود: در سال زراعی گذشته (۱۳۹۹-۱۴۰۰) در مجموع در سطح ۱۵۰ هزار و ۹۰۴ هکتار علیه سن غلات مبارزه انجام گرفت که مبارزه با سن مادری در سطح ۶۷ هزار و ۱۸۳ هکتار و مبارزه با پوره سن در سطح ۸۳ هزار ۷۲۱ هکتار بود.

وی گفت: علاوه بر آفت همگانی سن غلات در سال زراعی گذشته در سطح سه هزار و ۲۵۱ هکتار عملیات مبارزه با آفت ملخ نیز انجام شد.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بیان کرد: با پروب برداری از ۲۸ هزار هکتار و با تامین ۱۸ هزار و ۹۰۰ کیلوگرم طعمه مسموم، در سطح ۹ هزار و ۸۴۷ هکتار نیز با جوندگان مضر در استان مبارزه شده است که آفات ملخ و جوندگان از آفات عمومی محسوب می شوند .

وی ادامه داد : در همه مراحل عملیات، رعایت اصول مبارزه و اصول سمپاشی ضروری بوده و استفاده از سموم توصیه شده سازمان حفظ نباتات برابر دستور العمل های ارسالی الزامی است تا علاوه بر کسب نتایج مطلوب، مسائل بهداشتی و زیست محیطی نیز رعایت شود.

 

وی یکی از سیاست‌های کلی سازمان را افزایش عملکرد با بسترسازی برای اصلاح الگوی کشت و توسعه پایدار گندم بیان کرد و گفت: این سیاست‌ها با توسعه روش‌هایی مانند رعایت تناوب زراعی، کشت مستقیم با استفاده از بذور اصلاح شده و نیز رعایت زمان کشت به همراه مبارزه با آفات و بیماری‌ها محقق می‌شود.

 

کرامتی با اشاره به اینکه قیمت پایه خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری ۵۰ هزار ریال برای هر کیلوگرم اعلام شده بود، اضافه کرد: افزایش قیمت خرید تضمینی گندم به قیمت ۷۵ هزار ریال که در سال زراعی جاری آغاز شده، بهترین مشوق برای گندم کاران بوده و ضمن اثرگذاری در افزایش بهره وری، پشتیبانی عملی از تولید نیز محسوب می شود.

 

در سال زراعی گذشته، تولید ۶.۸ میلیون تن محصول کشاورزی در استان پیش بینی شده بود اما به دلیل شرایط خشکسالی به وجود امده و تغییر اقلیم و سایر عوامل زیست محیطی، تولید ۶.۶ میلیون تن محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی محقق شد.

 



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

از بین بردن سوسک با ۵ روش ساده و بسیار مؤثر

 

سمپاشی رستوران

وقتی سوسک‌ها وارد خانه می‌شوند، بیرون کردن آن‌ها کار دشواری است. در این نوشتار ۵ روش ساده و مؤثر برای از بین بردن سوسک شرح داده شده است.

 

به گزارش گروه وب گردی خبرگزازي صدا و سيما، وقتی سوسک‌ها وارد خانه می‌شوند، بیرون کردن آن‌ها کار دشواری است. آن‌ها می‌توانند روی غذای شما راه بروند یا حتی به کاغذدیواری، کتاب‌ها و لوازم‌ الکترونیک منزل صدمه بزنند. همچنین ممکن است با آلوده‌کردن غذا، لوازم خانگی و دیگر سطوح منزل موجب انتشار بیماری پاتوژن نیز شوند.

 

 

 

از بین بردن سوسک با ۵ روش ساده و بسیار مؤثر

 

 

 

از بین بردن سوسک و جلوگیری از بازگشت دوباره‌ آن با روش‌های مختلفی مانند استفاده از حشره‌کش یا دیگر وسایل و ابزار‌های بازدارنده آرامش را به زندگی شما باز می‌گرداند. در این نوشتار می‌خواهیم پنج روش ساده و مؤثرِ از بین بردن سوسک و از بین بردن تخم سوسک را برايتان شرح دهيم.

 

روش اول: حذف آب و غذا از محیط

۱. نگذارید محیط رطوبت داشته باشد

سوسک محیط مرطوب را دوست دارد و با توجه به دما و اندازه‌ متفاوت‌شان می‌توانند حداقل برای یک‌ماه بدون غذا زنده بمانند، اما بدون آب بیشتر از یک هفته هم دوام نمی‌آورند.

برای از بین بردن سوسک خانگی بهتر است منافذ نشت آب را در منزل پیدا و آن‌ها را تعمیر کنید. وقتی نشتی آب را حذف کنید، سوسک سراغ طعمه‌های ژلاتینی می‌رود که شما برای به دام انداختن آن‌ها در گوشه‌ و کنار منزل گذاشته‌اید.

 

۲. خانه را به‌طور مرتب تمیز کنید

تمیز نگه داشتن خانه در از بین بردن سوسک آشپزخانه اهمیت زیادی دارد. ظرف‌هایتان را بشورید و غذا‌های باقی‌مانده را بعد از هر وعده‌ غذایی، فوری جمع کنید. اگر مرغ یا ماهی خریده‌اید، بلافاصله آن را پاک کنید و آشغال‌های آن را هم از منزل بیرون ببرید و تمام محیط را کاملا دستمال بکشید. توجه ویژه‌ای به طبقات بالای آشپزخانه داشته باشید، زیرا سوسک‌ها عاشق چربی هستند.

 

از بین بردن سوسک با ۵ روش ساده و بسیار مؤثر

 

۳. غذا‌ها را مخفی کنید

غذا‌ها را در ظروف سربسته نگهداری کنید و برای مدت زیادی غذا‌ها را در محیط آشپزخانه رها نکنید. شب‌ها ظرف‌های کثیف را داخل سینک ظرفشویی رها نکنید. بهترین جا برای نگهداری میوه‌ها نیز داخل یخچال است.

 

۴. کف آشپزخانه را همیشه تمیز کنید

این‌کار باعث می‌شود لکه‌ها و کثیفی‌ها کاملا تمیز شود. دیوار‌ها را خیس نکنید، یادتان باشد که این موجودات برای زنده ماندن به آب نیاز دارند.

 

۵. سطل زباله را مرتب خالی کنید

یک سطل زباله‌ی پر از آشغال، محیط مناسبی برای رشد و زندگی سوسک فراهم می‌کند. سطل پر از زباله را برای مدت زیادی رها نکنید. برای دفع سوسک از سطل‌های دردار استفاده کنید و از بازگذاشتن در سطل زباله اجتناب کنید.

 

روش دوم: استفاده از طعمه برای از بین بردن سوسک

۱. طعمه‌ی سوسک کش بخرید

فرقی نمی‌کند شکل ظاهری طعمه‌ سوسک کش چگونه باشد، مهم این است که این سم با غذای موردعلاقه سوسک آمیخته می‌شود. سوسک سم را می‌خورد و با بردن آن به لانه باعث از بین رفتن بقیه‌ سوسک‌ها نیز می‌شوند.

• برای نابودی سوسک بهتر است طعمه‌ی سوسک کش را در جایی که حدس می‌زنید سوسک‌ها به آن محل رفت‌وآمد می‌کنند، قرار دهید، مثل زیر قرنیز‌ها، زیر سینک ظرف‌شویی و یا گوشه و‌کنار منزل. این مکان‌ها باید دقیقا نزدیک‌ترین جا به محل تجمع سوسک‌ها باشد. پیداکردن مکان مناسب درصد موفقیت شما را بیشتر می‌کند.

• طعمه‌های سوسک کش حاوی ۰/۰۵ فیپرونیل و ۲ درصد هیدرامتیلنون است. سوسک‌ها سم را می‌خورند و یا با بردن آن به لانه باعث مسمومیت بقیه سوسک‌ها نیز می‌شوند.

 

از بین بردن سوسک با ۵ روش ساده و بسیار مؤثر

 

 

• کشتن سوسک با استفاده از این روش ممکن است چند هفته طول بکشد. وقتی اولین گروه از سوسک‌ها از بین بروند، هنوز هم باید برای از بین بردن تخم سوسک برنامه ریزی کنید، در واقع با سردرآوردن سوسک‌ها از تخم‌های باقی‌مانده کماکان باید این روش را ادامه بدهید تا نسل بعدی آن‌ها نیز به‌طور کامل از بین برود و محیط کاملا پاک‌سازی شود.

 

۲. سوسک کش طبیعی را امتحان کنید

یک واحد پودر بوریک اسید (که گاهی‌اوقات به‌عنوان پودر سوسک کش در داروخانه‌ها نیز به فروش می‌رسد) را با یک واحد آرد سفید، یک واحد شکر سفید پودر‌شده مخلوط کنید. شکر و آرد باعث می‌شود سوسک به طعمه نزدیک شود و بوریک اسید موجود در طعمه باعث نابودی سوسک می‌شود. این پودر آماده‌شده را پشت کشو‌ها و کابینت‌ها، زیر فریزر، زیر گاز و همه‌ی جا‌هایی که فکر می‌کنید ممکن است سوسک از آنجا رد بشود، بریزید.

• همچنین این مخلوط را می‌توانید با یک واحد بوریک‌اسید، دو واحد آرد و یک واحد کاکائو درست کنید.

 

از بین بردن سوسک با ۵ روش ساده و بسیار مؤثر

 

• حداقل سه دوره باید از این طعمه استفاده کنید تا بتوانید سوسک‌ها را به‌طور کامل از بین ببرید و انتظار می‌رود هر دوره حداقل دو هفته طول بکشد. استفاده از بوریک اسید را تا از بین رفتن کامل سوسک‌ها ادامه دهید.

• کودکان، سگ‌ها و برخی از حیوانات خانگی ممکن است این سم را بخورند. توجه داشته باشید که بوریک اسید برای انسان و حیوانات خانگی خیلی خطرناک و سمی نیست، اما معمولا برای مصارف خارجی استفاده می‌شود؛ بنابراین در مکان‌هایی استفاده کنید که مطمئن هستید فقط سوسک‌ها آن را می‌بینند و می‌خورند.

• این پودر در هوای مرطوب سفت می‌شود، به همین خاطر شاید برای حفاظت از زمین و کابینت‌ها لازم باشد از سینی یا کاغذ فویل استفاده کنید.

 

روش سوم: استفاده از حشره‌کش‌ها

۱. از صابون و آب استفاده کنید

این روشی ساده و کاربردی برای از بین بردن سوسک بزرگ است. کمی صابون (مثلا صابون حمام) و آب را باهم مخلوط کنید و آن را برای اسپری‌کردن در بطری مخصوص بریزید. می‌توانید آن را روی سوسک‌ها بریزید یا آن را اسپری کنید. دو تا سه قطره از محلول آب و صابون برای از بین رفتن یک سوسک کافی است. مطمئن شوید که این محلول به سر یا بدن سوسک‌ها اسپری شده باشد. اگر سوسکی برعکس شده باشد، فقط کافی است یک ضربه به شکم آن بزنید. سوسک سعی می‌کند بدود، اما خیلی زودتر از آن چیزی که فکرش را بکنید در کمتر از یک دقیقه از بین می‌رود.

• محلول آب و صابون با ایجاد یک لایه در منافذ تنفسی سوسک موجب ایجاد خفگی و نابودی سوسک می‌شود.

• به‌محض از بین رفتن سوسک، بهتر است آن را کاملا از محیط خارج کنید، چون ممکن است آب بخار شود یا محلول فضای زیادی از بدن سوسک را نپوشانده باشد و سوسک توان از دست‌رفته خود را بازیابد.

 

۲. از یک افشانه حشره‌کش استفاده کنید

از حشره‌کش‌هایی استفاده کنید که مخصوص از بین بردن سوسک است، زیرا این حشره‌کش‌ها حاوی سیفلوترین و دیگر مواد کُشنده است که می‌تواند موجب از بین رفتن سوسک‌ها شود. هرجا که فکر می‌کنید ممکن است سوسک‌ها پنهان شده باشند و یا منافذ احتمالی مثل ترک‌ها، پایین دیوارها، دریچه‌ها را به‌طور کامل اسپری کنید.

 

 

 

از بین بردن سوسک با ۵ روش ساده و بسیار مؤثر

 

 

 

• بچه‌ها و حیوانات خانگی را هنگام اسپری کردن از محل دور کنید و به تمام دستورالعمل‌های نوشته‌شده روی افشانه به‌دقت عمل کنید.

• اگر از طعمه‌ سوسک کش هم استفاده می‌کنید، نزدیک طعمه از افشانه استفاده نکنید. اسپری ممکن است باعث آلوده‌شدن طعمه شود و سوسک‌ها دیگر به آن نزدیک نشوند.

• اسپری کردن سم بر روی حشرات باعث دورشدن موقت سوسک‌ها و لانه‌گزینی آن‌ها داخل سوراخ‌ها و ترک‌های دیوار می‌شود و همین ممکن است، مشکل را بیشتر کند. به همین‌خاطر در اسپری کردن سم بر روی سوسک‌ها باید از بین‌بردن اصولی و ریشه‌ای آن‌ها را مد نظر قرار داد.

 

۳. از محلول کنستانتره استفاده کنید

محلول کنستانتره محلولی بسیار تخصصی است که کاربردی عمومی دارد. این محلول یک سم یا بازدارنده شیمیایی است که با آب رقیق می‌شود و بعد روی سطوح مختلف، ترک‌ها یا شکاف‌ها برای از بین بردن سوسک افشانه یا مالیده می‌شود. این محلول بسیار مؤثر است و معمولا باعث دفع سوسک طی ۱ تا ۲ هفته می‌شود.

 

۴. از آفت کش‌های حرفه‌ای‌تر استفاده کنید

اگر در شرایط بدی گیر افتاده‌اید، به‌عنوان آخرین راه‌حل تصمیم بگیرید از یک سم بسیار قوی برای از بین بردن کامل سوسک‌ها استفاده کنید. این سم حاوی سیپرمترین است. این طعمه‌ قوی به‌دلیل وجود فرومون حالت چسبنده دارد و خیلی بیشتر از حشره‌کش‌های خریداری‌شده از فروشگاه‌ها، تأثیرگذارتر است. این محصول که به‌صورت کپسول فروخته می‌شود، یکی از تخصصی‌ترین و مؤثرترین روش‌ها برای از بین بردن سوسک است. این سم، تخم زنده‌ی سوسک‌ها را نیز از بین می‌برد و اثر آن تا سه ماه باقی می‌ماند. از این سم می‌توانید در اطراف خانه و یا زیرزمین هم استفاده کنید.

• مهم‌ترین ویژگی این سم از بین‌رفتن تخم سوسک‌ها است. حتی حشراتی مانند عنکبوت‌ها که سوسک‌ها ممکن است از آن برای تغذیه و زنده ماندن استفاده کنند نیز با این حشره‌کش از بین می‌روند.

• استفاده از این حشره‌کش را به‌عنوان آخرین راه‌حل امتحان کنید. در محیط‌هایی که کودکان هستند و یا حیوانات خانگی زندگی می‌کنند، هرگز از این حشره‌کش استفاده نکنید، زیرا ممکن است موجب ایجاد مسمومیت شدید و حتی عوارض خطرناک برای کودکان و یا حیوانات خانگی شود.

 

روش چهارم: استفاده از تله سوسک

۱. از تله سوسک استفاده کنید

تله سوسک به‌دلیل چسبندگی موجب از بین رفتن این حشرات موذی می‌شوند. چند تا تله سوسک بخرید و در مسیر‌های رفت‌وآمد سوسک‌ها قرار دهید. البته باید توجه داشت که این روش ممکن است باعث از بین رفتن سوسک‌ها شود، اما روی سوسک‌های داخل لانه و یا تخم سوسک اثری ندارد.

 

۲. از کوزه‌های آب استفاده کنید

یک روش ساده و خانگی قراردادن یک کوزه کنار دیوار است. سوسک‌ها وارد کوزه می‌شوند، اما نمی‌توانند از آن خارج شوند. برای جلب توجه سوسک‌ها و هدایت آن‌ها به داخل کوزه می‌توانید از طعمه نیز استفاده کنید، حتی می‌توانید کوزه را از آب یا قهوه نیز پر کنید. البته این روش هم مانند روش قبلی فقط موجب از بین رفتن سوسک‌های بزرگ می‌شوند و به تخم سوسک‌ها آسیبی نمی‌رسد.

 

۳. از تله‌ بطری نوشابه استفاده کنید

یک بطری پلاستیکی نوشابه را انتخاب کنید و از جایی که بطری باریک می‌شود، آن را ببرید. سپس قسمت بریده‌ شده را برعکس کنید و مثل یک قیف داخل قسمت پایینی بطری بگذارید. کمی آب و صابون داخل بطری بریزید و آن را در محلی که سوسک‌ها از آنجا عبور می‌کنند، قرار دهید. این کار باعث افتادن سوسک‌ها داخل بطری و غرق شدن آن‌ها می‌شود.

 

روش پنجم: جلوگیری از بازگشت دوباره‌ی سوسک

۱. آشغال‌ها را از محیط خانه کاملا دور کنید

سوسک‌ها عاشق زباله و خاک‌روبه هستند و این فضا‌ها محیط مناسبی را برای زندگی و تولیدمثل سوسک‌ها فراهم می‌کند و هرچه هوا سردتر شود، سوسک‌ها برای گرم شدن به داخل خانه نقل‌مکان می‌کنند. مطمئن شوید که زباله‌ها، خاک‌روبه‌ها و برگ‌های ریخته و انباشت‌شده را به اندازه‌ کافی از محیط خانه دور کرده‌اید.

 

۲. منافذ و ترک‌ها را ببندید

برای جلوگیری از ورود سوسک به داخل خانه بهتر است تمام منافذ و ترک‌ها و سوراخ روی دیوار را کاملا پر کنید. ممکن است این کار زمان زیادی از شما بگیرد، اما واقعا ارزش دارد، زیرا فضا‌های تاریک مثل ترک‌ها و سوراخ‌ها می‌تواند به محل مناسبی برای رشد و تولیدمثل سوسک‌ها تبدیل شود.

• تمام ترک‌ها و سوراخ‌های داخل آشپزخانه و کابینت‌ها را کاملا پر کنید.

• درز‌های روی زمین و اطراف در و پنجره‌ها را کاملا ببندید.

• راه فاضلاب آشپزخانه و حمام را در مواقع غیرضروری با درپوش کامل ببندید.

 

از بین بردن سوسک با ۵ روش ساده و بسیار مؤثر

 

 

۳. از تله بازدارنده استفاده کنید

حتی اگر شما موفق شوید که به‌طور کامل از شر سوسک‌ها خلاص شوید، بهتر است باز هم از تله‌های بازدارنده استفاده کنید تا دوباره مورد هجوم این حشرات موذی و کثیف قرار نگیرید. بهترین راه، مسدود کردن سوراخ‌ها و منافذی است که می‌تواند به محل مناسبی برای رشد سوسک‌ها تبدیل شود، مانند راه‌ها یا دریچه‌های فاضلاب.

• حشره‌کش مایع یا ژله‌ای را داخل مکان‌هایی که احتمال می‌دهید سوسک‌ها لانه کنند اسپری کنید. با این کار یک سد تقریبا نفوذناپذیر در برابر سوسک‌ها ایجاد می‌کنید.

• روش دیگر برای دفع سوسک آشپزخانه اسپری کردن نمک زیر کابینت و داخل ترک‌ها است. اگر قرار است مکانی برای مدتی خالی باشد، بهتر است قبل از رفتن، زمین را با آب نمک بشویید.

 

فیزیوتراپی قیطریه

• سوراخ‌ها و منافذ روی دیوار‌ها و کابینت‌ها را با چسب یا هر چیز مناسب دیگری پر کنید. اگر ترکی روی چوب یا تخته است، ابتدا آن را خوب سمباده بزنید و رنگ چوب بمالید. مراقب باشید حداقل ۴ الی ۶ ساعت بعد از رنگ زدن از دسترس بچه‌ها دور نگه دارید.از بین بردن سوسک با ۵ روش ساده و بسیار مؤثر

 

سمپاشی رستوران

وقتی سوسک‌ها وارد خانه می‌شوند، بیرون کردن آن‌ها کار دشواری است. در این نوشتار ۵ روش ساده و مؤثر برای از بین بردن سوسک شرح داده شده است.

 

به گزارش گروه وب گردی خبرگزازي صدا و سيما، وقتی سوسک‌ها وارد خانه می‌شوند، بیرون کردن آن‌ها کار دشواری است. آن‌ها می‌توانند روی غذای شما راه بروند یا حتی به کاغذدیواری، کتاب‌ها و لوازم‌ الکترونیک منزل صدمه بزنند. همچنین ممکن است با آلوده‌کردن غذا، لوازم خانگی و دیگر سطوح منزل موجب انتشار بیماری پاتوژن نیز شوند.

 

 

 

از بین بردن سوسک با ۵ روش ساده و بسیار مؤثر

 

 

 

از بین بردن سوسک و جلوگیری از بازگشت دوباره‌ آن با روش‌های مختلفی مانند استفاده از حشره‌کش یا دیگر وسایل و ابزار‌های بازدارنده آرامش را به زندگی شما باز می‌گرداند. در این نوشتار می‌خواهیم پنج روش ساده و مؤثرِ از بین بردن سوسک و از بین بردن تخم سوسک را برايتان شرح دهيم.

 

روش اول: حذف آب و غذا از محیط

۱. نگذارید محیط رطوبت داشته باشد

سوسک محیط مرطوب را دوست دارد و با توجه به دما و اندازه‌ متفاوت‌شان می‌توانند حداقل برای یک‌ماه بدون غذا زنده بمانند، اما بدون آب بیشتر از یک هفته هم دوام نمی‌آورند.

برای از بین بردن سوسک خانگی بهتر است منافذ نشت آب را در منزل پیدا و آن‌ها را تعمیر کنید. وقتی نشتی آب را حذف کنید، سوسک سراغ طعمه‌های ژلاتینی می‌رود که شما برای به دام انداختن آن‌ها در گوشه‌ و کنار منزل گذاشته‌اید.

 

۲. خانه را به‌طور مرتب تمیز کنید

تمیز نگه داشتن خانه در از بین بردن سوسک آشپزخانه اهمیت زیادی دارد. ظرف‌هایتان را بشورید و غذا‌های باقی‌مانده را بعد از هر وعده‌ غذایی، فوری جمع کنید. اگر مرغ یا ماهی خریده‌اید، بلافاصله آن را پاک کنید و آشغال‌های آن را هم از منزل بیرون ببرید و تمام محیط را کاملا دستمال بکشید. توجه ویژه‌ای به طبقات بالای آشپزخانه داشته باشید، زیرا سوسک‌ها عاشق چربی هستند.

 

از بین بردن سوسک با ۵ روش ساده و بسیار مؤثر

 

۳. غذا‌ها را مخفی کنید

غذا‌ها را در ظروف سربسته نگهداری کنید و برای مدت زیادی غذا‌ها را در محیط آشپزخانه رها نکنید. شب‌ها ظرف‌های کثیف را داخل سینک ظرفشویی رها نکنید. بهترین جا برای نگهداری میوه‌ها نیز داخل یخچال است.

 

۴. کف آشپزخانه را همیشه تمیز کنید

این‌کار باعث می‌شود لکه‌ها و کثیفی‌ها کاملا تمیز شود. دیوار‌ها را خیس نکنید، یادتان باشد که این موجودات برای زنده ماندن به آب نیاز دارند.

 

۵. سطل زباله را مرتب خالی کنید

یک سطل زباله‌ی پر از آشغال، محیط مناسبی برای رشد و زندگی سوسک فراهم می‌کند. سطل پر از زباله را برای مدت زیادی رها نکنید. برای دفع سوسک از سطل‌های دردار استفاده کنید و از بازگذاشتن در سطل زباله اجتناب کنید.

 

روش دوم: استفاده از طعمه برای از بین بردن سوسک

۱. طعمه‌ی سوسک کش بخرید

فرقی نمی‌کند شکل ظاهری طعمه‌ سوسک کش چگونه باشد، مهم این است که این سم با غذای موردعلاقه سوسک آمیخته می‌شود. سوسک سم را می‌خورد و با بردن آن به لانه باعث از بین رفتن بقیه‌ سوسک‌ها نیز می‌شوند.

• برای نابودی سوسک بهتر است طعمه‌ی سوسک کش را در جایی که حدس می‌زنید سوسک‌ها به آن محل رفت‌وآمد می‌کنند، قرار دهید، مثل زیر قرنیز‌ها، زیر سینک ظرف‌شویی و یا گوشه و‌کنار منزل. این مکان‌ها باید دقیقا نزدیک‌ترین جا به محل تجمع سوسک‌ها باشد. پیداکردن مکان مناسب درصد موفقیت شما را بیشتر می‌کند.

• طعمه‌های سوسک کش حاوی ۰/۰۵ فیپرونیل و ۲ درصد هیدرامتیلنون است. سوسک‌ها سم را می‌خورند و یا با بردن آن به لانه باعث مسمومیت بقیه سوسک‌ها نیز می‌شوند.

 

از بین بردن سوسک با ۵ روش ساده و بسیار مؤثر

 

 

• کشتن سوسک با استفاده از این روش ممکن است چند هفته طول بکشد. وقتی اولین گروه از سوسک‌ها از بین بروند، هنوز هم باید برای از بین بردن تخم سوسک برنامه ریزی کنید، در واقع با سردرآوردن سوسک‌ها از تخم‌های باقی‌مانده کماکان باید این روش را ادامه بدهید تا نسل بعدی آن‌ها نیز به‌طور کامل از بین برود و محیط کاملا پاک‌سازی شود.

 

۲. سوسک کش طبیعی را امتحان کنید

یک واحد پودر بوریک اسید (که گاهی‌اوقات به‌عنوان پودر سوسک کش در داروخانه‌ها نیز به فروش می‌رسد) را با یک واحد آرد سفید، یک واحد شکر سفید پودر‌شده مخلوط کنید. شکر و آرد باعث می‌شود سوسک به طعمه نزدیک شود و بوریک اسید موجود در طعمه باعث نابودی سوسک می‌شود. این پودر آماده‌شده را پشت کشو‌ها و کابینت‌ها، زیر فریزر، زیر گاز و همه‌ی جا‌هایی که فکر می‌کنید ممکن است سوسک از آنجا رد بشود، بریزید.

• همچنین این مخلوط را می‌توانید با یک واحد بوریک‌اسید، دو واحد آرد و یک واحد کاکائو درست کنید.

 

از بین بردن سوسک با ۵ روش ساده و بسیار مؤثر

 

• حداقل سه دوره باید از این طعمه استفاده کنید تا بتوانید سوسک‌ها را به‌طور کامل از بین ببرید و انتظار می‌رود هر دوره حداقل دو هفته طول بکشد. استفاده از بوریک اسید را تا از بین رفتن کامل سوسک‌ها ادامه دهید.

• کودکان، سگ‌ها و برخی از حیوانات خانگی ممکن است این سم را بخورند. توجه داشته باشید که بوریک اسید برای انسان و حیوانات خانگی خیلی خطرناک و سمی نیست، اما معمولا برای مصارف خارجی استفاده می‌شود؛ بنابراین در مکان‌هایی استفاده کنید که مطمئن هستید فقط سوسک‌ها آن را می‌بینند و می‌خورند.

• این پودر در هوای مرطوب سفت می‌شود، به همین خاطر شاید برای حفاظت از زمین و کابینت‌ها لازم باشد از سینی یا کاغذ فویل استفاده کنید.

 

روش سوم: استفاده از حشره‌کش‌ها

۱. از صابون و آب استفاده کنید

این روشی ساده و کاربردی برای از بین بردن سوسک بزرگ است. کمی صابون (مثلا صابون حمام) و آب را باهم مخلوط کنید و آن را برای اسپری‌کردن در بطری مخصوص بریزید. می‌توانید آن را روی سوسک‌ها بریزید یا آن را اسپری کنید. دو تا سه قطره از محلول آب و صابون برای از بین رفتن یک سوسک کافی است. مطمئن شوید که این محلول به سر یا بدن سوسک‌ها اسپری شده باشد. اگر سوسکی برعکس شده باشد، فقط کافی است یک ضربه به شکم آن بزنید. سوسک سعی می‌کند بدود، اما خیلی زودتر از آن چیزی که فکرش را بکنید در کمتر از یک دقیقه از بین می‌رود.

• محلول آب و صابون با ایجاد یک لایه در منافذ تنفسی سوسک موجب ایجاد خفگی و نابودی سوسک می‌شود.

• به‌محض از بین رفتن سوسک، بهتر است آن را کاملا از محیط خارج کنید، چون ممکن است آب بخار شود یا محلول فضای زیادی از بدن سوسک را نپوشانده باشد و سوسک توان از دست‌رفته خود را بازیابد.

 

۲. از یک افشانه حشره‌کش استفاده کنید

از حشره‌کش‌هایی استفاده کنید که مخصوص از بین بردن سوسک است، زیرا این حشره‌کش‌ها حاوی سیفلوترین و دیگر مواد کُشنده است که می‌تواند موجب از بین رفتن سوسک‌ها شود. هرجا که فکر می‌کنید ممکن است سوسک‌ها پنهان شده باشند و یا منافذ احتمالی مثل ترک‌ها، پایین دیوارها، دریچه‌ها را به‌طور کامل اسپری کنید.

 

 

 

از بین بردن سوسک با ۵ روش ساده و بسیار مؤثر

 

 

 

• بچه‌ها و حیوانات خانگی را هنگام اسپری کردن از محل دور کنید و به تمام دستورالعمل‌های نوشته‌شده روی افشانه به‌دقت عمل کنید.

• اگر از طعمه‌ سوسک کش هم استفاده می‌کنید، نزدیک طعمه از افشانه استفاده نکنید. اسپری ممکن است باعث آلوده‌شدن طعمه شود و سوسک‌ها دیگر به آن نزدیک نشوند.

• اسپری کردن سم بر روی حشرات باعث دورشدن موقت سوسک‌ها و لانه‌گزینی آن‌ها داخل سوراخ‌ها و ترک‌های دیوار می‌شود و همین ممکن است، مشکل را بیشتر کند. به همین‌خاطر در اسپری کردن سم بر روی سوسک‌ها باید از بین‌بردن اصولی و ریشه‌ای آن‌ها را مد نظر قرار داد.

 

۳. از محلول کنستانتره استفاده کنید

محلول کنستانتره محلولی بسیار تخصصی است که کاربردی عمومی دارد. این محلول یک سم یا بازدارنده شیمیایی است که با آب رقیق می‌شود و بعد روی سطوح مختلف، ترک‌ها یا شکاف‌ها برای از بین بردن سوسک افشانه یا مالیده می‌شود. این محلول بسیار مؤثر است و معمولا باعث دفع سوسک طی ۱ تا ۲ هفته می‌شود.

 

۴. از آفت کش‌های حرفه‌ای‌تر استفاده کنید

اگر در شرایط بدی گیر افتاده‌اید، به‌عنوان آخرین راه‌حل تصمیم بگیرید از یک سم بسیار قوی برای از بین بردن کامل سوسک‌ها استفاده کنید. این سم حاوی سیپرمترین است. این طعمه‌ قوی به‌دلیل وجود فرومون حالت چسبنده دارد و خیلی بیشتر از حشره‌کش‌های خریداری‌شده از فروشگاه‌ها، تأثیرگذارتر است. این محصول که به‌صورت کپسول فروخته می‌شود، یکی از تخصصی‌ترین و مؤثرترین روش‌ها برای از بین بردن سوسک است. این سم، تخم زنده‌ی سوسک‌ها را نیز از بین می‌برد و اثر آن تا سه ماه باقی می‌ماند. از این سم می‌توانید در اطراف خانه و یا زیرزمین هم استفاده کنید.

• مهم‌ترین ویژگی این سم از بین‌رفتن تخم سوسک‌ها است. حتی حشراتی مانند عنکبوت‌ها که سوسک‌ها ممکن است از آن برای تغذیه و زنده ماندن استفاده کنند نیز با این حشره‌کش از بین می‌روند.

• استفاده از این حشره‌کش را به‌عنوان آخرین راه‌حل امتحان کنید. در محیط‌هایی که کودکان هستند و یا حیوانات خانگی زندگی می‌کنند، هرگز از این حشره‌کش استفاده نکنید، زیرا ممکن است موجب ایجاد مسمومیت شدید و حتی عوارض خطرناک برای کودکان و یا حیوانات خانگی شود.

 

روش چهارم: استفاده از تله سوسک

۱. از تله سوسک استفاده کنید

تله سوسک به‌دلیل چسبندگی موجب از بین رفتن این حشرات موذی می‌شوند. چند تا تله سوسک بخرید و در مسیر‌های رفت‌وآمد سوسک‌ها قرار دهید. البته باید توجه داشت که این روش ممکن است باعث از بین رفتن سوسک‌ها شود، اما روی سوسک‌های داخل لانه و یا تخم سوسک اثری ندارد.

 

۲. از کوزه‌های آب استفاده کنید

یک روش ساده و خانگی قراردادن یک کوزه کنار دیوار است. سوسک‌ها وارد کوزه می‌شوند، اما نمی‌توانند از آن خارج شوند. برای جلب توجه سوسک‌ها و هدایت آن‌ها به داخل کوزه می‌توانید از طعمه نیز استفاده کنید، حتی می‌توانید کوزه را از آب یا قهوه نیز پر کنید. البته این روش هم مانند روش قبلی فقط موجب از بین رفتن سوسک‌های بزرگ می‌شوند و به تخم سوسک‌ها آسیبی نمی‌رسد.

 

۳. از تله‌ بطری نوشابه استفاده کنید

یک بطری پلاستیکی نوشابه را انتخاب کنید و از جایی که بطری باریک می‌شود، آن را ببرید. سپس قسمت بریده‌ شده را برعکس کنید و مثل یک قیف داخل قسمت پایینی بطری بگذارید. کمی آب و صابون داخل بطری بریزید و آن را در محلی که سوسک‌ها از آنجا عبور می‌کنند، قرار دهید. این کار باعث افتادن سوسک‌ها داخل بطری و غرق شدن آن‌ها می‌شود.

 

روش پنجم: جلوگیری از بازگشت دوباره‌ی سوسک

۱. آشغال‌ها را از محیط خانه کاملا دور کنید

سوسک‌ها عاشق زباله و خاک‌روبه هستند و این فضا‌ها محیط مناسبی را برای زندگی و تولیدمثل سوسک‌ها فراهم می‌کند و هرچه هوا سردتر شود، سوسک‌ها برای گرم شدن به داخل خانه نقل‌مکان می‌کنند. مطمئن شوید که زباله‌ها، خاک‌روبه‌ها و برگ‌های ریخته و انباشت‌شده را به اندازه‌ کافی از محیط خانه دور کرده‌اید.

 

۲. منافذ و ترک‌ها را ببندید

برای جلوگیری از ورود سوسک به داخل خانه بهتر است تمام منافذ و ترک‌ها و سوراخ روی دیوار را کاملا پر کنید. ممکن است این کار زمان زیادی از شما بگیرد، اما واقعا ارزش دارد، زیرا فضا‌های تاریک مثل ترک‌ها و سوراخ‌ها می‌تواند به محل مناسبی برای رشد و تولیدمثل سوسک‌ها تبدیل شود.

• تمام ترک‌ها و سوراخ‌های داخل آشپزخانه و کابینت‌ها را کاملا پر کنید.

• درز‌های روی زمین و اطراف در و پنجره‌ها را کاملا ببندید.

• راه فاضلاب آشپزخانه و حمام را در مواقع غیرضروری با درپوش کامل ببندید.

 

از بین بردن سوسک با ۵ روش ساده و بسیار مؤثر

 

 

۳. از تله بازدارنده استفاده کنید

حتی اگر شما موفق شوید که به‌طور کامل از شر سوسک‌ها خلاص شوید، بهتر است باز هم از تله‌های بازدارنده استفاده کنید تا دوباره مورد هجوم این حشرات موذی و کثیف قرار نگیرید. بهترین راه، مسدود کردن سوراخ‌ها و منافذی است که می‌تواند به محل مناسبی برای رشد سوسک‌ها تبدیل شود، مانند راه‌ها یا دریچه‌های فاضلاب.

• حشره‌کش مایع یا ژله‌ای را داخل مکان‌هایی که احتمال می‌دهید سوسک‌ها لانه کنند اسپری کنید. با این کار یک سد تقریبا نفوذناپذیر در برابر سوسک‌ها ایجاد می‌کنید.

• روش دیگر برای دفع سوسک آشپزخانه اسپری کردن نمک زیر کابینت و داخل ترک‌ها است. اگر قرار است مکانی برای مدتی خالی باشد، بهتر است قبل از رفتن، زمین را با آب نمک بشویید.

 

فیزیوتراپی قیطریه

• سوراخ‌ها و منافذ روی دیوار‌ها و کابینت‌ها را با چسب یا هر چیز مناسب دیگری پر کنید. اگر ترکی روی چوب یا تخته است، ابتدا آن را خوب سمباده بزنید و رنگ چوب بمالید. مراقب باشید حداقل ۴ الی ۶ ساعت بعد از رنگ زدن از دسترس بچه‌ها دور نگه دارید.

از بین بردن سوسک با ۵ روش ساده و بسیار مؤثر

 

سمپاشی رستوران

وقتی سوسک‌ها وارد خانه می‌شوند، بیرون کردن آن‌ها کار دشواری است. در این نوشتار ۵ روش ساده و مؤثر برای از بین بردن سوسک شرح داده شده است.

 

به گزارش گروه وب گردی خبرگزازي صدا و سيما، وقتی سوسک‌ها وارد خانه می‌شوند، بیرون کردن آن‌ها کار دشواری است. آن‌ها می‌توانند روی غذای شما راه بروند یا حتی به کاغذدیواری، کتاب‌ها و لوازم‌ الکترونیک منزل صدمه بزنند. همچنین ممکن است با آلوده‌کردن غذا، لوازم خانگی و دیگر سطوح منزل موجب انتشار بیماری پاتوژن نیز شوند.

 

 

 

از بین بردن سوسک با ۵ روش ساده و بسیار مؤثر

 

 

 

از بین بردن سوسک و جلوگیری از بازگشت دوباره‌ آن با روش‌های مختلفی مانند استفاده از حشره‌کش یا دیگر وسایل و ابزار‌های بازدارنده آرامش را به زندگی شما باز می‌گرداند. در این نوشتار می‌خواهیم پنج روش ساده و مؤثرِ از بین بردن سوسک و از بین بردن تخم سوسک را برايتان شرح دهيم.

 

روش اول: حذف آب و غذا از محیط

۱. نگذارید محیط رطوبت داشته باشد

سوسک محیط مرطوب را دوست دارد و با توجه به دما و اندازه‌ متفاوت‌شان می‌توانند حداقل برای یک‌ماه بدون غذا زنده بمانند، اما بدون آب بیشتر از یک هفته هم دوام نمی‌آورند.

برای از بین بردن سوسک خانگی بهتر است منافذ نشت آب را در منزل پیدا و آن‌ها را تعمیر کنید. وقتی نشتی آب را حذف کنید، سوسک سراغ طعمه‌های ژلاتینی می‌رود که شما برای به دام انداختن آن‌ها در گوشه‌ و کنار منزل گذاشته‌اید.

 

۲. خانه را به‌طور مرتب تمیز کنید

تمیز نگه داشتن خانه در از بین بردن سوسک آشپزخانه اهمیت زیادی دارد. ظرف‌هایتان را بشورید و غذا‌های باقی‌مانده را بعد از هر وعده‌ غذایی، فوری جمع کنید. اگر مرغ یا ماهی خریده‌اید، بلافاصله آن را پاک کنید و آشغال‌های آن را هم از منزل بیرون ببرید و تمام محیط را کاملا دستمال بکشید. توجه ویژه‌ای به طبقات بالای آشپزخانه داشته باشید، زیرا سوسک‌ها عاشق چربی هستند.

 

از بین بردن سوسک با ۵ روش ساده و بسیار مؤثر

 

۳. غذا‌ها را مخفی کنید

غذا‌ها را در ظروف سربسته نگهداری کنید و برای مدت زیادی غذا‌ها را در محیط آشپزخانه رها نکنید. شب‌ها ظرف‌های کثیف را داخل سینک ظرفشویی رها نکنید. بهترین جا برای نگهداری میوه‌ها نیز داخل یخچال است.

 

۴. کف آشپزخانه را همیشه تمیز کنید

این‌کار باعث می‌شود لکه‌ها و کثیفی‌ها کاملا تمیز شود. دیوار‌ها را خیس نکنید، یادتان باشد که این موجودات برای زنده ماندن به آب نیاز دارند.

 

۵. سطل زباله را مرتب خالی کنید

یک سطل زباله‌ی پر از آشغال، محیط مناسبی برای رشد و زندگی سوسک فراهم می‌کند. سطل پر از زباله را برای مدت زیادی رها نکنید. برای دفع سوسک از سطل‌های دردار استفاده کنید و از بازگذاشتن در سطل زباله اجتناب کنید.

 

روش دوم: استفاده از طعمه برای از بین بردن سوسک

۱. طعمه‌ی سوسک کش بخرید

فرقی نمی‌کند شکل ظاهری طعمه‌ سوسک کش چگونه باشد، مهم این است که این سم با غذای موردعلاقه سوسک آمیخته می‌شود. سوسک سم را می‌خورد و با بردن آن به لانه باعث از بین رفتن بقیه‌ سوسک‌ها نیز می‌شوند.

• برای نابودی سوسک بهتر است طعمه‌ی سوسک کش را در جایی که حدس می‌زنید سوسک‌ها به آن محل رفت‌وآمد می‌کنند، قرار دهید، مثل زیر قرنیز‌ها، زیر سینک ظرف‌شویی و یا گوشه و‌کنار منزل. این مکان‌ها باید دقیقا نزدیک‌ترین جا به محل تجمع سوسک‌ها باشد. پیداکردن مکان مناسب درصد موفقیت شما را بیشتر می‌کند.

• طعمه‌های سوسک کش حاوی ۰/۰۵ فیپرونیل و ۲ درصد هیدرامتیلنون است. سوسک‌ها سم را می‌خورند و یا با بردن آن به لانه باعث مسمومیت بقیه سوسک‌ها نیز می‌شوند.

 

از بین بردن سوسک با ۵ روش ساده و بسیار مؤثر

 

 

• کشتن سوسک با استفاده از این روش ممکن است چند هفته طول بکشد. وقتی اولین گروه از سوسک‌ها از بین بروند، هنوز هم باید برای از بین بردن تخم سوسک برنامه ریزی کنید، در واقع با سردرآوردن سوسک‌ها از تخم‌های باقی‌مانده کماکان باید این روش را ادامه بدهید تا نسل بعدی آن‌ها نیز به‌طور کامل از بین برود و محیط کاملا پاک‌سازی شود.

 

۲. سوسک کش طبیعی را امتحان کنید

یک واحد پودر بوریک اسید (که گاهی‌اوقات به‌عنوان پودر سوسک کش در داروخانه‌ها نیز به فروش می‌رسد) را با یک واحد آرد سفید، یک واحد شکر سفید پودر‌شده مخلوط کنید. شکر و آرد باعث می‌شود سوسک به طعمه نزدیک شود و بوریک اسید موجود در طعمه باعث نابودی سوسک می‌شود. این پودر آماده‌شده را پشت کشو‌ها و کابینت‌ها، زیر فریزر، زیر گاز و همه‌ی جا‌هایی که فکر می‌کنید ممکن است سوسک از آنجا رد بشود، بریزید.

• همچنین این مخلوط را می‌توانید با یک واحد بوریک‌اسید، دو واحد آرد و یک واحد کاکائو درست کنید.

 

از بین بردن سوسک با ۵ روش ساده و بسیار مؤثر

 

• حداقل سه دوره باید از این طعمه استفاده کنید تا بتوانید سوسک‌ها را به‌طور کامل از بین ببرید و انتظار می‌رود هر دوره حداقل دو هفته طول بکشد. استفاده از بوریک اسید را تا از بین رفتن کامل سوسک‌ها ادامه دهید.

• کودکان، سگ‌ها و برخی از حیوانات خانگی ممکن است این سم را بخورند. توجه داشته باشید که بوریک اسید برای انسان و حیوانات خانگی خیلی خطرناک و سمی نیست، اما معمولا برای مصارف خارجی استفاده می‌شود؛ بنابراین در مکان‌هایی استفاده کنید که مطمئن هستید فقط سوسک‌ها آن را می‌بینند و می‌خورند.

• این پودر در هوای مرطوب سفت می‌شود، به همین خاطر شاید برای حفاظت از زمین و کابینت‌ها لازم باشد از سینی یا کاغذ فویل استفاده کنید.

 

روش سوم: استفاده از حشره‌کش‌ها

۱. از صابون و آب استفاده کنید

این روشی ساده و کاربردی برای از بین بردن سوسک بزرگ است. کمی صابون (مثلا صابون حمام) و آب را باهم مخلوط کنید و آن را برای اسپری‌کردن در بطری مخصوص بریزید. می‌توانید آن را روی سوسک‌ها بریزید یا آن را اسپری کنید. دو تا سه قطره از محلول آب و صابون برای از بین رفتن یک سوسک کافی است. مطمئن شوید که این محلول به سر یا بدن سوسک‌ها اسپری شده باشد. اگر سوسکی برعکس شده باشد، فقط کافی است یک ضربه به شکم آن بزنید. سوسک سعی می‌کند بدود، اما خیلی زودتر از آن چیزی که فکرش را بکنید در کمتر از یک دقیقه از بین می‌رود.

• محلول آب و صابون با ایجاد یک لایه در منافذ تنفسی سوسک موجب ایجاد خفگی و نابودی سوسک می‌شود.

• به‌محض از بین رفتن سوسک، بهتر است آن را کاملا از محیط خارج کنید، چون ممکن است آب بخار شود یا محلول فضای زیادی از بدن سوسک را نپوشانده باشد و سوسک توان از دست‌رفته خود را بازیابد.

 

۲. از یک افشانه حشره‌کش استفاده کنید

از حشره‌کش‌هایی استفاده کنید که مخصوص از بین بردن سوسک است، زیرا این حشره‌کش‌ها حاوی سیفلوترین و دیگر مواد کُشنده است که می‌تواند موجب از بین رفتن سوسک‌ها شود. هرجا که فکر می‌کنید ممکن است سوسک‌ها پنهان شده باشند و یا منافذ احتمالی مثل ترک‌ها، پایین دیوارها، دریچه‌ها را به‌طور کامل اسپری کنید.

 

 

 

از بین بردن سوسک با ۵ روش ساده و بسیار مؤثر

 

 

 

• بچه‌ها و حیوانات خانگی را هنگام اسپری کردن از محل دور کنید و به تمام دستورالعمل‌های نوشته‌شده روی افشانه به‌دقت عمل کنید.

• اگر از طعمه‌ سوسک کش هم استفاده می‌کنید، نزدیک طعمه از افشانه استفاده نکنید. اسپری ممکن است باعث آلوده‌شدن طعمه شود و سوسک‌ها دیگر به آن نزدیک نشوند.

• اسپری کردن سم بر روی حشرات باعث دورشدن موقت سوسک‌ها و لانه‌گزینی آن‌ها داخل سوراخ‌ها و ترک‌های دیوار می‌شود و همین ممکن است، مشکل را بیشتر کند. به همین‌خاطر در اسپری کردن سم بر روی سوسک‌ها باید از بین‌بردن اصولی و ریشه‌ای آن‌ها را مد نظر قرار داد.

 

۳. از محلول کنستانتره استفاده کنید

محلول کنستانتره محلولی بسیار تخصصی است که کاربردی عمومی دارد. این محلول یک سم یا بازدارنده شیمیایی است که با آب رقیق می‌شود و بعد روی سطوح مختلف، ترک‌ها یا شکاف‌ها برای از بین بردن سوسک افشانه یا مالیده می‌شود. این محلول بسیار مؤثر است و معمولا باعث دفع سوسک طی ۱ تا ۲ هفته می‌شود.

 

۴. از آفت کش‌های حرفه‌ای‌تر استفاده کنید

اگر در شرایط بدی گیر افتاده‌اید، به‌عنوان آخرین راه‌حل تصمیم بگیرید از یک سم بسیار قوی برای از بین بردن کامل سوسک‌ها استفاده کنید. این سم حاوی سیپرمترین است. این طعمه‌ قوی به‌دلیل وجود فرومون حالت چسبنده دارد و خیلی بیشتر از حشره‌کش‌های خریداری‌شده از فروشگاه‌ها، تأثیرگذارتر است. این محصول که به‌صورت کپسول فروخته می‌شود، یکی از تخصصی‌ترین و مؤثرترین روش‌ها برای از بین بردن سوسک است. این سم، تخم زنده‌ی سوسک‌ها را نیز از بین می‌برد و اثر آن تا سه ماه باقی می‌ماند. از این سم می‌توانید در اطراف خانه و یا زیرزمین هم استفاده کنید.

• مهم‌ترین ویژگی این سم از بین‌رفتن تخم سوسک‌ها است. حتی حشراتی مانند عنکبوت‌ها که سوسک‌ها ممکن است از آن برای تغذیه و زنده ماندن استفاده کنند نیز با این حشره‌کش از بین می‌روند.

• استفاده از این حشره‌کش را به‌عنوان آخرین راه‌حل امتحان کنید. در محیط‌هایی که کودکان هستند و یا حیوانات خانگی زندگی می‌کنند، هرگز از این حشره‌کش استفاده نکنید، زیرا ممکن است موجب ایجاد مسمومیت شدید و حتی عوارض خطرناک برای کودکان و یا حیوانات خانگی شود.

 

روش چهارم: استفاده از تله سوسک

۱. از تله سوسک استفاده کنید

تله سوسک به‌دلیل چسبندگی موجب از بین رفتن این حشرات موذی می‌شوند. چند تا تله سوسک بخرید و در مسیر‌های رفت‌وآمد سوسک‌ها قرار دهید. البته باید توجه داشت که این روش ممکن است باعث از بین رفتن سوسک‌ها شود، اما روی سوسک‌های داخل لانه و یا تخم سوسک اثری ندارد.

 

۲. از کوزه‌های آب استفاده کنید

یک روش ساده و خانگی قراردادن یک کوزه کنار دیوار است. سوسک‌ها وارد کوزه می‌شوند، اما نمی‌توانند از آن خارج شوند. برای جلب توجه سوسک‌ها و هدایت آن‌ها به داخل کوزه می‌توانید از طعمه نیز استفاده کنید، حتی می‌توانید کوزه را از آب یا قهوه نیز پر کنید. البته این روش هم مانند روش قبلی فقط موجب از بین رفتن سوسک‌های بزرگ می‌شوند و به تخم سوسک‌ها آسیبی نمی‌رسد.

 

۳. از تله‌ بطری نوشابه استفاده کنید

یک بطری پلاستیکی نوشابه را انتخاب کنید و از جایی که بطری باریک می‌شود، آن را ببرید. سپس قسمت بریده‌ شده را برعکس کنید و مثل یک قیف داخل قسمت پایینی بطری بگذارید. کمی آب و صابون داخل بطری بریزید و آن را در محلی که سوسک‌ها از آنجا عبور می‌کنند، قرار دهید. این کار باعث افتادن سوسک‌ها داخل بطری و غرق شدن آن‌ها می‌شود.

 

روش پنجم: جلوگیری از بازگشت دوباره‌ی سوسک

۱. آشغال‌ها را از محیط خانه کاملا دور کنید

سوسک‌ها عاشق زباله و خاک‌روبه هستند و این فضا‌ها محیط مناسبی را برای زندگی و تولیدمثل سوسک‌ها فراهم می‌کند و هرچه هوا سردتر شود، سوسک‌ها برای گرم شدن به داخل خانه نقل‌مکان می‌کنند. مطمئن شوید که زباله‌ها، خاک‌روبه‌ها و برگ‌های ریخته و انباشت‌شده را به اندازه‌ کافی از محیط خانه دور کرده‌اید.

 

۲. منافذ و ترک‌ها را ببندید

برای جلوگیری از ورود سوسک به داخل خانه بهتر است تمام منافذ و ترک‌ها و سوراخ روی دیوار را کاملا پر کنید. ممکن است این کار زمان زیادی از شما بگیرد، اما واقعا ارزش دارد، زیرا فضا‌های تاریک مثل ترک‌ها و سوراخ‌ها می‌تواند به محل مناسبی برای رشد و تولیدمثل سوسک‌ها تبدیل شود.

• تمام ترک‌ها و سوراخ‌های داخل آشپزخانه و کابینت‌ها را کاملا پر کنید.

• درز‌های روی زمین و اطراف در و پنجره‌ها را کاملا ببندید.

• راه فاضلاب آشپزخانه و حمام را در مواقع غیرضروری با درپوش کامل ببندید.

 

از بین بردن سوسک با ۵ روش ساده و بسیار مؤثر

 

 

۳. از تله بازدارنده استفاده کنید

حتی اگر شما موفق شوید که به‌طور کامل از شر سوسک‌ها خلاص شوید، بهتر است باز هم از تله‌های بازدارنده استفاده کنید تا دوباره مورد هجوم این حشرات موذی و کثیف قرار نگیرید. بهترین راه، مسدود کردن سوراخ‌ها و منافذی است که می‌تواند به محل مناسبی برای رشد سوسک‌ها تبدیل شود، مانند راه‌ها یا دریچه‌های فاضلاب.

• حشره‌کش مایع یا ژله‌ای را داخل مکان‌هایی که احتمال می‌دهید سوسک‌ها لانه کنند اسپری کنید. با این کار یک سد تقریبا نفوذناپذیر در برابر سوسک‌ها ایجاد می‌کنید.

• روش دیگر برای دفع سوسک آشپزخانه اسپری کردن نمک زیر کابینت و داخل ترک‌ها است. اگر قرار است مکانی برای مدتی خالی باشد، بهتر است قبل از رفتن، زمین را با آب نمک بشویید.

 

فیزیوتراپی قیطریه

• سوراخ‌ها و منافذ روی دیوار‌ها و کابینت‌ها را با چسب یا هر چیز مناسب دیگری پر کنید. اگر ترکی روی چوب یا تخته است، ابتدا آن را خوب سمباده بزنید و رنگ چوب بمالید. مراقب باشید حداقل ۴ الی ۶ ساعت بعد از رنگ زدن از دسترس بچه‌ها دور نگه دارید.



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

سمپاشی منازل و توصیه‌های سنجاق برای آمادگی برای آن

سمپاشی بیمارستان

 

جهان نیوز

رفت و آمد مورچه‌ها روی کفپوش آشپزخانه و دیدن آنها در سرویس بهداشتی آزاردهنده است. در این باره باید چکار کنید؟ برای رهایی از شر مورچه‌ها راه‌های مختلف وجود دارد. می‌توانید با سمپاشی مورچه‌ها را از بین ببرید. در صورتی که سمپاشی را انتخاب کرده‌اید باید فضای خانه را برای این کار خوب آماده کنید. در این صورت افرادی که برای سمپاشی آمده‌اند کارشان را بهتر انجام می‌دهند و جمعیت مورچه‌ها هم از خانه‌تان پاک می‌شوند.

 

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید قیمت سمپاشی منازل و شرکت را در شهر خودتان بپرسید. مثلاً اگر به دنبال یافتن بهترین شرکت های سمپاشی در شمال تهران باشید می‌توانید سفارش برای سمپاشی منازل و شرکت ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه‌تر را تجربه کنید.

 

خدمات حرفه سمپاشی منازل

 

 

امروزه شرکت‌های سمپاشی می‌توانند انواع حشرات و جانوران موذی را از خانه‌تان پاکسازی کنند. در این روش از تله‌های مخصوص استفاده می‌شود که در مسیر رفت و آمد مورچه‌ها می‌گذارند. تله‌ها روی تکه مقوا یا چیزهای دیگر قرار می‌گیرد، یا حتی می‌توانید تله کامل باشد. معمولاً تله‌های سمی را ترجیح می‌دهند. چون برای از بین بردن مورچه‌های خانه باید مورچه‌هایی را که نمی‌بینید هم از بین ببرید. مورچه‌هایی که شما می‌بینید مورچه‌های کارگر هستند. کار این مورچه‌ها پیدا کردن غذا و بردن آن به لانه است تا ملکه و مورچه‌های کوچک‌تر، که برای تبدیل شدن به مورچه‌های کارگر آماده می‌شوند، تأمین شود. در صورتی که شما مورچه‌های کارگر را از بین ببرید، مورچه‌های بیشتری تربیت می‌شوند تا جای این مورچه‌های کارگر را بگیرند.

 

مورچه‌های کارگر سم را خورده، آن را به لانه می‌برند، مورچه ملکه از آن می‌خورد و جمعیت مورچه‌های کارگر و بقیه هم از بین می‌روند.

 

آماده سازی برای سمپاشی مورچه‌ها

 

 

 

شرکت سمپاشی قبل از رسیدن به خانه‌تان لیستی به شما می‌دهد تا بر اساس آن آماده سازی های لازم را انجام دهید. در اینجا این مراحل را به شما می گوییم تا خانه‌تان را برای سمپاشی آماده کنید. در صورتی که خانه آماده نشود ممکن است عملیات سمپاشی خوب پیش نرود یا حتی خطراتی داشه باشد. حتی ممکن است نیروهای سمپاشی در قسمت‌های آماده نشده خانه سمپاشی انجام ندهند.

پیشخوان را تمیز کنید. کف خانه را جارو کنید و گرد و خاک و ذرات مواد غذایی را از روی زمین بردارید.

 

کل خانه را جاروبرقی کنید تا ذرات ریز هم جمع شود.

 

مواد غذایی را در ظرف‌های در بسته گذاشته یا توی یخچال قرار دهید.

 

سطل زباله را مرتب خالی کنید.

 

ظرف‌ها را بشویید و مرتب از ماشین ظرفشویی استفاده کنید.

 

هرگز مواد غذایی را بیرون نگذارید.

 

لوازم بازیافتی را یک گوشه جمع کنید. آن‌ها را در نایلون قرار دهید، به طوری که چیزی داخلشان نفوذ نکند و بعد از خانه بیرون ببرید.

 

حتماً توضیح دهید که در کدام قسمت‌های خانه بیشتر مورچه دیده می‌شود. در این صورت سمپاشی مورچه‌ها بهتر انجام می‌شوند.

توصیه‌های لازم درباره مراحل بعد از سمپاشی را بشنوید و به آن عمل کنید.

مراحل بعد از سمپاشی مورچه‌ها

 

 

بعد از انجام سمپاشی خانه باید مراحلی را در نظر داشته باشید و به آنها عمل کنید:

صبور باشید. تله و مواد سمی فوری مورچه‌ها را از بین نمی‌برند و برای این که تأثیر خود را نشان دهند به زمان نیاز دارند. مطمئن باشید سمپاشی بهترین راه برای پاکسازی مورچه‌ها و لانه آنهاست.

 

بعد از گذاشتن تله مورچه‌هایی را که می‌بینید با حشره کش از بین نبرید.

 

چون این مورچه‌های کارگر سموم را به لانه می‌برند تا کلنی از بین برود.

 

در اطراف تله از شوینده‌های قوی استفاده نکنید. در این صورت رد فرومون مورچه‌ها از بین می‌رود و مورچه‌های کارگر نمی‌توانند به لانه برگردند.

 

مورچه‌هایی را که به سمت تله می‌روند یا از آن دور می‌شوند یا آن را می‌خورند را اذیت نکنید. بگذارید بعد از خوردن سم به لانه بروند. در صورتی که مورچه‌های دیده شده اطراف تله نمی‌روند می‌توانید تله را در اطراف آنها قرار دهید.

 


:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

با این نسخه های خانگی خارش جای نیش پشه را متوقف کنید

 

سلامت رکنا : 8نسخه خانگی برای توقف خارش جای نیش پشه را آورده ایم.

 

سمپاشی پشه

 

خارش جای نیش پشه‌ها امری اجتناب ناپذیر است اما با برخی از نسخه های خانگی می توان آن را کاهش داد.

 

لمس بدن زنان در باشگاه مختلط توسط سرمربی سابق تیم ملی ژیمناستیک + فیلم لو رفته!

لمس بدن زنان در باشگاه مختلط توسط سرمربی سابق تیم ملی ژیمناستیک + فیلم لو رفته!

به گزارش رکنا، با آغاز فصل تابستان پشه‌ها بسیار زیاد شده و چه در خانه و چه در هوای آزاد افراد در معرض نیش این حشرات قرار دارند که می‌تواند دردناک باشد و احساس خارش ایجاد کند. ما در اینجا قصد داریم چند راه بسیار ساده برای از بین بردن خارش جای نیش پشه‌ها را به شما معرفی کنیم که گاهی حتی می‌توانند در چند ثانیه این احساس را از بین ببرد.

 

راه های از بین بردن خارش جای نیش پشه‌ها

۱. آلوئه‌ورا: این ماده برای پوست بسیار مفید بوده و می‌تواند ان را در برابر آفتاب محافظت کند. همچنین آلوئه‌ورا می‌تواند خارش نیش پشه را از بین برده و یک درمان برای آکنه نیز محسوب شود.

 

۲. پوست موز: پوست موز یکی از راه‌هایی است که معمولا به ذهن نمی‌رسد، اما بسیار کاربردی است. تنها کافی است که بخش داخلی پوست موز را بر روی جای نیش پشه بکشید تا خارش آن خوب شود.

 

۳. یخ: بلافاصله پس از گزیده شدن چند قطعه یخ را داخل یک پارچه قرار داده و آن را بر روی جای گزیدگی قرار دهید. با این روش از تورم جای گزیدگی پیشگیری کرده و مانع خارش آن خواهید شد. اگر تمام بدنتان دچار گزیدگی شده باشد، دوش آب سرد می‌تواند کمک کند.

 

۴. نمک: یکی دیگر از راه‌های طبیعی از بین بردن خارش پشه استفاده از نمک است. نمک با خنک کردن جای گزیدگی به سرعت احساس خارش را از بین می‌برد.

 

۵. خمیر دندان: بهترین خمیر دندان طعم نعنایی آن است. با قرار دادن خمیر دندان بر روی جای گزیدگی، جوش به سرعت خشک شده و خارش آن نیز از بین می‌رود.

 

۶. جوش شیرین: جوش شیرین را با آب مخلوط کرده و سپس آن را بر روی جای گزیدگی قرار دهید. پس از ۱۵ دقیقه متوجه خواهید شد که هیچ اثری از خارش باقی نمی‌ماند. هرچند بهتر است این روش را به عنوان آخرین راه حل در نظر بگیرید چرا که برای پوست مضر است.

 

۷. آبلیمو: اسید‌های موجود در آبلیمو باعث از بین رفتن جای گزش و خارش ان شده و همچنین مانع ایجاد عفونت می‌شود. هرچند باید پس از استفاده جای گزیدگی را با آب بشویید چرا که ممکن است باعث ایجاد لکه بر روی پوست شود.

 

۸. الکل: الکل ضد عفونی یکی از چیز‌هایی است که در حال حاضر در همه خانه‌ها موجود است. مقداری الکل را بر روی پنبه ریخته و روی جای گزیدگی بکشید. پس از چند ثانیه خارش آن به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

ساس در خانه را چگونه از بین ببریم؟

رکنا : حشراتی به نام ساس در تشک پنهان می شوند.

 

سمپاشی ساس

ساس در خانه را چگونه از بین ببریم؟

ساس از حشرات کوچک و قهوه ای مایل به قرمز به اندازه یک دانه سیب است. ساس به شرط داشتن غذا می تواند در هر جایی زندگی کند. اگر فکر می کنید شخصی در خانواده شما توسط ساس گزیده شده است ، محل گزش را با آب و صابون بشویید. اگر در خانه خود در تخت خواب، ملحفه ها و درزهای مبل حشره ساس دیدید، نگران نباشید. شما می توانید با استفاده از روش های طبیعی ساس را به طور کامل از بین ببرید.

 

 

به گزارش رکنا ، آیا تا به حال متوجه لکه های قرمز روی ملحفه شده اید؟ این لکه های کوچک خون هستند. متأسفانه حشراتی به نام ساس در تشک پنهان می شوند و به طور معمول خون بدن انسان یا حیوان را می مکند. در ادامه راه حل های خانگی را به شما ارائه می دهیم که در از بین بردن ساس ها بسیار موثر هستند.

 

محلول سرکه:

اگر به دنبال راهی برای از بین بردن ساس ها هستید محلول سرکه روشی مناسب و موثر برای از بین بردن ساس ها است. مقداری سرکه سفید را داخل یک بطری اسپری بریزید؛ قبل از پاشیدن محلول مطمئن شوید که درپوش را محکم کرده اید. مناطقی که علائم ساس وجود دارد مثل چارچوب تخت، طاقچه اتاق خواب، شکاف و درز سطوح و داخل مبلمان را اسپری کنید.

 

استفاده از این محلول برای از بین بردن آفات کوچک بسیار موثر است. شاید لازم باشد این کار را هر هفته انجام دهید تا از تخم ریزی ساس ها و آلوده شدن منزل جلوگیری کنید.

 

قارچ بوریا باسینا:

قارچ بوریاباسیانا را بر کف زمین، ملحفه، تشک ها و یا روی درز مبلمان اسپری کنید. این قارچ در از بین بردن ساس های منزل تاثیر بسیار زیادی دارد.

 

جارو برقی:

یکی از روش های بسیار ساده خانگی، کشیدن جارو برقی در کل فضای منزل است. بطور معمول ساس ها زیر مبلمان وجود دارند و ساس های بزرگ، بیشتر در شکاف و درزها تخم گذاری می کنند.

 

کشیدن جارو برقی در مبلمان و تمام مناطقی که ساس ها به طور بالقوه می توانند پنهان شوند می تواند به سیستم عصبی آنها حمله کرده و آنها را از بین برد. سپس با مکش ساس ها توسط جاروبرقی تعداد ساس ها به شدت کاهش می یابد.

 

سرمای زیاد:

ساس های تحمل سرمای زیاد را ندارند و نابود می شوند. برای از بین رفتن ساس حداقل 4 روز دمای کمتر از 18- درجه سانتی گراد نیاز است. برای استفاده از این شرایط می توان اشیا کوچکی را که به ساس یا تخم آن آلوده است را در فریزر به مدت 4 روز قرار داد.

 

گرمای بالا:

اگرچه محل زندگی ساس ها ترجیحا داخل مبلمان و درز وسایل است اما قادر به تحمل حرارت بالا نیستند. پس برای جلوگیری از گزش حشرات می توانید تله های ساس را نصب و آنها را در معرض مکنده های حرارتی کوچک قرار دهید.

 

همچنین پارچه تمام وسایل مانند ملحفه ها، بالش ها، رو فرشی و تاکسیدرمی را با استفاده از ماشین لباسشویی و درجه حرارت بالا بشویید.

 

خاک دیاتومه:

در صورتی که نمی توانید برخی وسایل را با ماشین لباسشویی بشویید، می توانید برای از بین بردن ساس ها از خاک دیاتومه استفاده کنید. این ماده طبیعی از بقایای فسیل جلبک های کوچک به وجود آماده است که در از بین بردن ساس موثر است.

 

دور ریختن لوازم:

برای رهایی از شر ساس و نابودی آن، تا حد امکان مواد به شدت آلوده را دور بریزید. به طور مثال:ملحفه یا تشک آلوده به ساس را در یک کیسه پلاستیکی ریخته و سر کیسه را محکم ببندید و آن را دور از منزل قرار دهید.

 

آویشن:

آویشن یکی از گیاهان پرخاصیت و سالم در جهان است که برای از بین بردن ساس در حجم گسترده کاربرد دارد. برای نابودی ساس کافی است برگ آویشن تازه را در زیر مبل یا تختواب قرار دهید یا چوب آویشن را در اتاق بسوزانید تا شاهد از بین رفتن تمام ساس ها باشید.

 

اسپری روغن های گیاهی:

روغنهای گیاهی مانند روغن درخت چای و روغن اسطوخودوس را می توان به عنوان مواد اصلی برای مقابله با برخی از ساس ها استفاده کرد. بنابراین می توان با ترکیب روغن های زیر، اسپری کاملی ساخت.

 

مواد لازم برای تهیه اسپری:

1 قاشق غذاخوری روغن فندق خالص

 

1 فنجان آب

 

5 قطره روغن ترنج

 

5 قطره روغن چوب سدر

 

5 قطره روغن اسطوخودوس

 

همه مواد را در یک بطری اسپری ترکیب کنید و به اطراف تخت و ملحفه ها اسپری کنید.

 

ژل سیلیکا:

برای نابود کردن ساس، می توانید مقداری ژل سیلیکا را روی مناطق آلوده قرار دهید. این ژل باعث چسبیدن ساس به خود می شود و پس از جذب آب بدن ساس، موجب از بین رفتن آنها می شود.

 

بوریک اسید:

اگر ساس ها هنوز تکثیر و شدت نیافته اند می توانید از بوریک اسید که یک روش تضمینی است برای از بین بردن آنها استفاده کنید. مقداری از این پودر را روی مناطق آلوده مانند لحاف، تشک، درز مبلمان و ... اسپری کنید.

 

استفاده از سشوار:

یکی از روشهای ساده برای از بین بردن ساس، استفاده از سشورا است. سشوار را در دمای بالا تنظیم کنید و با استفاده از باد داغ آن اقدام به از بین بردن ساس نمائید.

 

پودر تالک:

استفاده از پودر تالک برای از بین بردن ساس ها بسیار ساده تر از بیرون آوردن آنها از تشک و مبلمان یا شست وشوی ملحفه ها است. پودر را روی نقاطی که ساس وجود دارد و زیر همه مبلمان که فکر می کنید آلوده به ساس است بریزید تا در نهایت باعث از بین رفتن آنها شود.

 

استفاده از مواد سفیدکننده:

برای از بین بردن ساس می توانید از مواد سفید کننده مانند وایتکس برای تمیز کردن کف و دیوارهای خانه استفاده کنید.

 

الکل:

با استفاده از الکل می توانید از شر ساس هایی که در اطراف درزها وجود دارد خلاص شوید. الکل 100 درصد را با مقدار مساوی آب ترکیب کنید و محلول را داخل یک بطری اسپری بریزید؛ سپس مناطقی را که احتمال می دهید ساس مخفی شده اند را اسپری کنید.

 

بخارشوی:

دیوارها، مبلمان و فرش های را با استفاده از بخارشوی با دمای 130 درجه فارنهایت (54 درجه سانتیگراد) تمیز کنید. بخارشوی را در بالاترین درجه حرارت تنظیم کرده و بخار را در امتداد چارچوب تخت، کف زمین و فرش بگیرید. این کار باعث از بین رفتن هر گونه ساس می شود.

 

پودر زردچوبه:

پودر زرد چوبه حاوی ماده ای شیمیایی به نام کورکومین است که خاصیت ضد میکروبی دارد. برای از بین بردن ساس در منزل می توان از پودر زرد چوبه استفاده کرد.

 

آفت کش:

آفت کش ها حداقل باید 10 روز یا حتی بیشتر در محیط بمانند زیرا این مدت زمان لازم برای تخم ریزی ساس ها است، بعد از اینکه از نابودی ساس ها مطمئن شدید، جاروبرقی بکشید و لباس های خود را به کشوها بازگردانید.

 

پر کردن ترک دیوار با گچ:

یکی از روش های موثر برای از بین بردن ساس، نابود کردن مخفیگاه آنها است. با تهیه مقداری گچ، تمام درزها و شکافهای دیوارها را بپوشانید تا امکان تاکثیر و رشد ساس ها وجود نداشته باشد.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

کیفیت آب و نقش آن در تاثیر آفت کش‌ها

 

سمپاشی بید

 

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران درباره راهکار‌های افزایش کیفیت آب و اثر بخشی بهتر سمپاشی توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،عبدالرحمن زاغی مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران درباره کیفیت آب و نقش آن در تاثیر آفت کش ها، گفت: فاکتور‌های متعددی در تاثیر گذاری سموم و سمپاشی‌ها علیه عوامل خسارتزای گیاهی در مزارع و باغات نقش دارند که می‌توان به دوز مناسب و فرمولاسیون سم، زمان مناسب سمپاشی، فنولوژی گیاه و مرحله حساس بیولوژی عامل خسارتزا، درجه حرارت و شرایط اقلیمی هنگام سمپاشی، نوع سمپاش، تکنیک و نحوه سمپاشی، نوع نازل مورد استفاده اشاره کرد.

 

او افزود: یکی از موارد بسیار مهم و تاثیر گذار کیفیت آب مورد استفاده در سمپاشی است که در برخی از موارد اثربخشی سموم و سمپاشی انجام شده را به حداقل ممکن کاهش می‌دهد و علیرغم صرف وقت، هزینه‌های فراوان تاثیر قابل قبولی روی عوامل خسارتزا مشاهده نمی‌شود.

 

زاغی گفت: اسیدیته آب یکی از عوامل کاهنده کیفیت افت کش هاست و PH مناسب آب سمپاشی بین ۴ تا ۶ است و هرچه PH آب بالاتر باشد، تجزیه در آفت کش‌ها بیشتر است.

 

او با اشاره به اینکه استفاده از آب تمیز و قرار دادن فیلتر در مخزن سمپاشی در فرایند سمپاشی آفت کش‌ها از نکات مهم در افزایش تاثیر آفت کش است، افزود: بافر‌ها یکی از عوامل باقی ماندن اثر آفت کش‌ها است، این ترکیبات شیمیایی که خاصیت اسیدی دارند باعث پیشگیری از شکسته شدن افت کش‌ها می‌شوند.

 

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه سختی آب یکی دیگر از عوامل کاهنده کیفیت آفت کش ها است، گفت: سختی بی کربناتی و غیر کربناتی و کدری از سختی‌های آب است.

 

او در باره اقداماتی که می‌توان برای اصلاح شرایط و کیفیت آب سمپاشی انجام داد، افزود: ذرات معلق در آب را باید با روش رسوب گذاری و یا صاف کردن استفاده کرد.

 

زاغی گفت: افزودنی‌هایی که موجب افزایش کارایی آفت کش‌ها می‌شوند شامل، خیس کننده‌ها و پخش کننده ها، نفوذ دهنده ها، چسباننده ها، تدام بخش‌ها م مرطوب کننده و افزودنی‌هایی که سبب بهبود و سهولت کاربرد آفت کش‌ها مشوند، شامل، اسیدی کننده ها، بافری کننده ها، اصلاح کننده‌های سخت اب، عوامل ضد کف هستند.

 

او در پایان در مورد راهکار‌های پیشنهادی برای افزایش کیفیت آب مورد استفاده و اثر بخشی بهتر سمپاشی انجام شده، گفت: کسب اطلاعات آب منطقه، استفاده و ذخیره سازی آب باران به دلیل داشتن مناسبترین PH، استفاده از آب‌های نرم با PH کمی اسیدی، استفاده از همه محلول آفت کش در تانک، عدم استفاده از آب‌های کدر و با حرارت بالا و بکارگیری توصیه‌های روی برچسب آفت کش‌ها و. از راهکار‌های افزایش کیفیت آب مورد استفاده و اثر بخشی بهتر سمپاشی انجام شده، هستند.

 



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

کیفیت آب و نقش آن در تاثیر آفت کش‌ها

 

سمپاشی موریانه

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران درباره راهکار‌های افزایش کیفیت آب و اثر بخشی بهتر سمپاشی توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،عبدالرحمن زاغی مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران درباره کیفیت آب و نقش آن در تاثیر آفت کش ها، گفت: فاکتور‌های متعددی در تاثیر گذاری سموم و سمپاشی‌ها علیه عوامل خسارتزای گیاهی در مزارع و باغات نقش دارند که می‌توان به دوز مناسب و فرمولاسیون سم، زمان مناسب سمپاشی، فنولوژی گیاه و مرحله حساس بیولوژی عامل خسارتزا، درجه حرارت و شرایط اقلیمی هنگام سمپاشی، نوع سمپاش، تکنیک و نحوه سمپاشی، نوع نازل مورد استفاده اشاره کرد.

 

او افزود: یکی از موارد بسیار مهم و تاثیر گذار کیفیت آب مورد استفاده در سمپاشی است که در برخی از موارد اثربخشی سموم و سمپاشی انجام شده را به حداقل ممکن کاهش می‌دهد و علیرغم صرف وقت، هزینه‌های فراوان تاثیر قابل قبولی روی عوامل خسارتزا مشاهده نمی‌شود.

 

زاغی گفت: اسیدیته آب یکی از عوامل کاهنده کیفیت افت کش هاست و PH مناسب آب سمپاشی بین ۴ تا ۶ است و هرچه PH آب بالاتر باشد، تجزیه در آفت کش‌ها بیشتر است.

 

او با اشاره به اینکه استفاده از آب تمیز و قرار دادن فیلتر در مخزن سمپاشی در فرایند سمپاشی آفت کش‌ها از نکات مهم در افزایش تاثیر آفت کش است، افزود: بافر‌ها یکی از عوامل باقی ماندن اثر آفت کش‌ها است، این ترکیبات شیمیایی که خاصیت اسیدی دارند باعث پیشگیری از شکسته شدن افت کش‌ها می‌شوند.

 

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه سختی آب یکی دیگر از عوامل کاهنده کیفیت آفت کش ها است، گفت: سختی بی کربناتی و غیر کربناتی و کدری از سختی‌های آب است.

 

او در باره اقداماتی که می‌توان برای اصلاح شرایط و کیفیت آب سمپاشی انجام داد، افزود: ذرات معلق در آب را باید با روش رسوب گذاری و یا صاف کردن استفاده کرد.

 

زاغی گفت: افزودنی‌هایی که موجب افزایش کارایی آفت کش‌ها می‌شوند شامل، خیس کننده‌ها و پخش کننده ها، نفوذ دهنده ها، چسباننده ها، تدام بخش‌ها م مرطوب کننده و افزودنی‌هایی که سبب بهبود و سهولت کاربرد آفت کش‌ها مشوند، شامل، اسیدی کننده ها، بافری کننده ها، اصلاح کننده‌های سخت اب، عوامل ضد کف هستند.

 

او در پایان در مورد راهکار‌های پیشنهادی برای افزایش کیفیت آب مورد استفاده و اثر بخشی بهتر سمپاشی انجام شده، گفت: کسب اطلاعات آب منطقه، استفاده و ذخیره سازی آب باران به دلیل داشتن مناسبترین PH، استفاده از آب‌های نرم با PH کمی اسیدی، استفاده از همه محلول آفت کش در تانک، عدم استفاده از آب‌های کدر و با حرارت بالا و بکارگیری توصیه‌های روی برچسب آفت کش‌ها و. از راهکار‌های افزایش کیفیت آب مورد استفاده و اثر بخشی بهتر سمپاشی انجام شده، هستند.

قالیشویی سراج



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

حیوانات موذی دومین ابر چالش کلانشهر تهران/بروز آسیب‌های زیست محیطی با نابودی موش‌های پایتخت از طریق سمپاشی

سمپاشی موش

 

قالیشویی شمال تهران

نماینده مردم تهران در مجلس، با بیان اینکه از بین بردن موش‌ها با سمپاش اثرات زیست محیطی به همراه دارد، گفت: نبود مدیریت یکپارچه مانع ساماندهی آلودگی هوا در پایتخت تلقی می‌شود.

 

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت آلودگی زیست محیطی موشها در کلان شهر تهران،گفت: تهران به عنوان یک کلانشهر با چالش های متعددی درگیر است از جمله مشکلات زیست محیطی و آلودگی هوا، که در نبود مدیریت یکپارچه شهری این معضلات روز به روز عمیق تر و فجیع تر می‌کند بنابراین حضور موش‌ها نیز بر این آلودگی در پایتخت می‌افزاید.

 

دومین ابر چالش کلان شهر تهران حیوانات موذی نظیر موش‌ها هستند

 

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دومین ابرچالش برای کلان شهر تهران حیوانات موذی نظیر موش‌ها هستند تصریح کرد: براساس قوانین موجود، متولی ساماندهی معضل حیوانات موذی همانند موش و گربه در سطح شهرها، شهرداری‌ها بوده و این درحالی است که در برهه‌ای از زمان با استفاده از سمپاشی اقداماتی برای از بین بردن موش ها در پایتخت در دستور کار قرار گرفت.

 

ذوالقدر افزود: استفاده سمپاش برای از بین بردن موش‌ها نه تنها اثرات محیط زیستی برای ما در بردارد بلکه استمرار در استفاده از این سموم به گفته مسئولین ذی‌ربط سبب مقاوم سازی این گونه‌های موذی دربرابر سموم شده است اما نباید با رسیدن به یک بن بست معضل حضور موشها رها شود و راهکارهای جایگزین و چندجانبه باید مورد اقدام قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: تدوین ساز و کارهای اجرایی و لحاظ یک ضرب العجل در رسیدگی و ساماندهی امور از جمله مدیریت پسماند، فاضلاب شهری، بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهری، تأمین تأسیسات زیرساختی شهری و ارتقاء فرهنگ شهروندی برای زندگی در کلان شهر تهران ابزارهای است که در کاهش معضل حیوانات موذی می‌تواند کمک حالی برای شهر باشد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: تحقق این امور نیز وابسته به تخصیص اعتبارات مالی و همچنین انجام آموزش های همگانی برای شهروندان است که به میزان قابل توجهی می‌تواند آسیب‌های زیست محیطی را کنترل و کاهش دهد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه متولی ساماندهی معضل حیوانات موذی همانند موش و گربه در سطح شهرها، شهرداری‌ها است افزود: استفاده از سمپاش برای از بین بردن موش‌ها در پایتخت آثار زیست محیطی به همراه دارد.

 

مدیریت یکپارچه مانع ساماندهی آلودگی هوا در پایتخت

 

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه از بین بردن موش‌ها با سمپاش اثرات زیست محیطی به همراه دارد یادآور شد: مدیریت یکپارچه مانع ساماندهی آلودگی هوا در پایتخت تلقی می‌شود./

 



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

فرماندار ویژه جهرم:

معضل آفت سوسک سرخرطومی در نخلستان‌ های جهرم نیاز به تدبیر ویژه دارد

 

سمپاشی سوسک ریز

شفیعیان در شورای اداری شهرستان جهرم که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، گفت: امروز نخلستان‌های جهرم سهم قابل توجهی در اقتصاد جهرم دارد که نیاز به تدبیر ویژه جهت مقابله با آفت سوسک سرخرطومی و توسعه نخلستان‌ها دارد.

 

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، شفیعیان فرماندار ویژه جهرم در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور وزیر کشاورزی، نماینده شهرستان‌های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی و رئیس امور عشایری کشور برگزار شد، گفت: خشکسالی پی‌درپی، زوال درختان، سرمازدگی، هجوم ملخ‌ها و هم اکنون نیز آفت سوسک سرخرطومی به مرکبات و نخلستان‌های شهرستان جهرم آسيب رسانده است.

 

وی افزود: امروز نخلستان‌های جهرم سهم قابل توجهی در اقتصاد جهرم داشته که نیاز به تدبیر ویژه جهت مقابله با آفت سوسک سرخرطومی و توسعه نخلستان‌ها دارد.

 

شفیعیان با بیان اینکه خسارت نخلستان‌های کل جنوب فارس یک دهم نخلستان‌های کل شهرستان جهرم نیست، اظهار کرد: زیرساختهای گمرک جهرم فراهم شده است و برای صادرات از آن با توجه به حضور شهرک صنعتی و منطقه ویژه نیاز به اقدام عاجل دارد.

 

وی ادامه داد: جهرم می‌تواند انبار نفتی شرق فارس باشد و موافقت اولیه برای خط انتقال نفتی از بندرعباس صورت گرفته است و راه‌اندازی آن از اقدامات پدافند غیرعامل است.

 

معضل آفت سوسک سرخرطومی در نخلستان‌ های جهرم نیاز به تدبیر ویژه دارد

 

گفتنی است، کد گمرکی جهت تجار، تجهیز بیمارستان ۳۱۳ تختخوابی، احداث ورزشگاه ۴ الی ۵ هزار نفری، ايجاد انبار نفتی و خرید تضمینی خرما از جمله خواسته‌های فرماندار ویژه جهرم در این جلسه از وزیر کشاورزی به عنوان نماینده رئیس جمهور بود.

 


:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

چکار کنیم که دیگر در منزلمان سوسک نبینیم؟

همه چیز درباره سمپاشی سوسک

قالیشویی رسالت

اصفهان امروز

یکی از شایع ترین مشکلات موجود ، که بسیاری را درگیر خود کرده است ، حضور انواع سوسک ها در منازل می باشد. سوسک ها دارای شکل ها و گونه های مختلفی می باشند که در قسمت های مختلف خانه می توان آنها را مشاهده کرد. این حشره موذی از روشهای مختلفی وارد خانه شده و آسایش افراد ساکن در آن خانه را تحت شعاع قرار می دهد. حضور سوسک ها در خانه افراد نشان از کثیف بودن محیط نیست. بلکه این حشره از طرق مختلف وارد خانه می شود. نمی توان به صورت دقیق محل زندگی این حشره و یا راه ورود آن به خانه را متوجه شد. بر اساس بررسی های انجام شده ، سوسک ها اغلب از لوله کشی ها وارد خانه می شوند. اما بهتر است ، در وسایل خود که مدتی است ، بدون استفاده مانده اند ، نیز حضور این حشره را پیش بینی کنید. از آنجایی که راه حل مناسبی برای جلوگیری از حضور سوسک در خانه نیست ، توصیه می شود ، که از گزینه سمپاشی سوسک بهره بگیرید.

 

یکی از شایع ترین مشکلات موجود ، که بسیاری را درگیر خود کرده است ، حضور انواع سوسک ها در منازل می باشد. سوسک ها دارای شکل ها و گونه های مختلفی می باشند که در قسمت های مختلف خانه می توان آنها را مشاهده کرد. این حشره موذی از روشهای مختلفی وارد خانه شده و آسایش افراد ساکن در آن خانه را تحت شعاع قرار می دهد. حضور سوسک ها در خانه افراد نشان از کثیف بودن محیط نیست. بلکه این حشره از طرق مختلف وارد خانه می شود. نمی توان به صورت دقیق محل زندگی این حشره و یا راه ورود آن به خانه را متوجه شد. بر اساس بررسی های انجام شده ، سوسک ها اغلب از لوله کشی ها وارد خانه می شوند. اما بهتر است ، در وسایل خود که مدتی است ، بدون استفاده مانده اند ، نیز حضور این حشره را پیش بینی کنید. از آنجایی که راه حل مناسبی برای جلوگیری از حضور سوسک در خانه نیست ، توصیه می شود ، که از گزینه سمپاشی سوسک بهره بگیرید.

 

 

شیوه زندگی سوسک ها

 

اغلب سوسک ها در ابتدا مکانی را که تاریک بوده و کم تر در دسترس انسان است ، را انتخاب می کنند. سپس در آن مکان مستقر شده و شروع به تخم گذاری می کنند. این حشره موذی در هر بار تخم ریزی ، در حدود 48 تخم می گذارد. همین امر باعث می شود ، که سرعت نشر و تکثیر آنها بسیار سریع رخ دهد.

تخم های این حشره موذی و آزاد دهنده ، به صورت مستطیل های قهوه ای رنگ می باشد. سوسک ها اغلب تخم های خود را در مکانهای تاریک قرار می دهند. لازم به ذکر است ، که سوسک ها اغلب در شب هنگام حرکت کرده و جا به جا می شوند.

 

مشکلات حضور سوسک های خانگی

 

سوسک ها در خانه مشکلات بسیاری را برای ساکنین ایجاد می کنند. به صورتیکه این حشرات چندش آور ، دارای آلودگیهای مختلفی در خانه می باشند. به همین خاطر لازم است تا از روشهای مختلفی برای سمپاشی سوسک فاضلاب و گونه های دیگر آنها بهره گرفت. این حشره به دلیل آنکه از مواد آلوده و کثیف اغلب تغذیه می کند ، آلودگی را نیز در مکانهای مختلف نشر می دهد. به همین خاطر حضور او در محل زندگی انسان ، باعث ایجاد بیماریهای متعددی می شود. بسیاری از افراد به گازی که سوسکها از خودش ایجاد می کنند ، حساسیت داشته و برای آنها ایجاد آلرژی می کند.

 

تعذیه سوسک ها از چیست؟

 

اغلب سوسک ها علاقه بسیاری به تغذیه از طریق مواد آلوده دارند. البته این دسته از حشرات هر چیزی که در اطرافشان وجود داشته باشد را غذا می پندارند. به شکلی که از مو و مدفوع حیوانهای مختلف و انسان نیز تغذیه می کنند. این حشره موذی و چندش آور ، بیش تر در محیط آشپزخانه که پر از تکه های مواد خوراکی می باشد حضور دارد.

یکی از روشهای پر بازده برای سمپاشی سوسک ، استفاده از سم های مختلف خوراکی است. چرا که سوسک ها از خوردن هیچ چیز دریغ نمی کنند.

 

سمپاشی سوسک ریز

 

سوسک های ریز اغلب به سوسک های آلمانی شهرت دارند. این دسته از سوسک ها یکی از موذی ترین حشرات در دنیا می باشند. چرا که از بین بردن آنها بسیار سخت و پر دردسر است. بسیاری از افراد تصور می کنند که با استفاده از حشره کش های قوی می توان از شر سوسک ها خلاص شد. اما لازم به ذکر است، که سمپاشی سوسک ریز را مقاوم تر می کند. از طرفی بهره گرفتن از مواد شیمیایی قوی برای ساکنین خانواده مشکلاتی را ایجاد کرده و باعث سقط جنین و یا مشکلات تنفسی می شود.

برای از بین بردن این دسته از سوسک ها بسیاری از سمپاشی گیاهی استفاده می کنند ، اما این مورد نیز بر روی سوسک هیچ گونه تاثیری ندارد ، چرا که تنها قادر به از بین بردن سوسک های بالغ است و در برابر تخم سوسک ها هیچ گونه قدرتی ندارد. از بین بردن این دسته از سوسک ها نیاز به حضور متخصصین دارد. به شکلی که باید به شرکت های سمپاشی سوسک مراجعه کرد و از آنها کمک خواست.

راه حلی که شرکت سمپاشی سوسک برای مقابله به سوسک آلمانی ارائه می کند ، استفاده از ژله و یا پودرهای خوراکی به همراه سمپاشی مایع است.

 

 

سمپاشی سوسک کابینت

 

برای سمپاشی سوسک کابینت لازم می باشد که به تخم های این حشره آسیب زد. سوسک های کابینت یا همان سوسک آشپزخانه یکی از پر دردسر ترین حشرات موذی می باشند. اینگونه از سوسک ها نیز در دسته سوسک های آلمانی قرار می گیرند ، به شکلی که از بقیه سوسک های موجود ریز تر بوده و اغلب در درزهای موجود در آشپزخانه ها مخفی می شوند.

این گونه از سوسک ها ، اغلب در محیط هایی که گرم ، مرطوب و تاریک تر می باشند قرار گرفته و تخم گذاری می کنند. در نتیجه برای از بین بردن آنها باید پشت یخچال ، درز کابیت ها ، پشت رادیاتور و ... را مورد هدف قرار داد. اینگونه از سوسک ها به دلیل زندگی در محیط آشپزخانه و حضور در اطراف مواد خوراکی خانواده ، می توانند باعث ایجاد مسمومیت های غذایی و این دست بیماری ها شوند. در نتیجه باید در از بین بردن آنها بسیار سرعت عمل به خرج داد.

 

بهترین فصل برای سمپاشی سوسک چه زمانی است؟

 

از آنجایی که سوسک ها اغلب در فصول گرم سال تخم گذاری می کنند ، بهترین فصل برای سمپاشی سوسک ، در فصل بهار می باشد. چرا که ماه های فروردین و اردیبهشت زمانی است که سوسک ها شروع به تخم گذاری می کنند. در نتیجه لازم است تا در همان ابتدای کار خانه خود را مورد بررسی قرار داده و با کمک گرفتن از افراد متخصص ، مانع از تکثیر این حشره چندش آور در خانه شوید.

البته تنها این دو ماه از سال ، خانه شما مورد حمله سوسک ها و حشرات موذی نیست. بلکه لازم است تا در اواسط فصل تابستان نیز به سمپاشی سوسک اقدام کرد. این اتفاق می تواند در مرداد ماه رخ دهد تا خیال شما از بابت عدم حضور این حشره در خانه خود به صورت کامل راحت شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 آبان 1400 | نظرات ()