نوشته شده توسط : ادمین

چه چیزی حشرات رو جذب خانه می کند؟

چند دلیل بسیار مهم وجود دارد که باعث جذب سوسک و حشرات به سمت خانه شما می‌شود، برای دور کردن سوسک و حشرات از خانه باید به این نکات به خوبی توجه کنید.

سمپاشی سوسک ریز

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک، به نظر شما بهترین راه برای کنترل ورود حشرات به منزل چیست ؟ باید چه کار کرد تا حشرات در منزل وجود نداشته باشند؟ لیست مواردی را به شما معرفی می کنیم که وجودشان باعث جذب حشره و سوسک می شود، پس بهتر است که مراقب آن ها باشید.

قالیشویی سراج

ظرف های کثیف

ظرف های کثیف مهم ترین چیزی هستند که عامل جذب حشره می شوند. پس باید مراقب باشید که ظرف کثیف داخل منزل وجود نداشته باشد و همان شب، ظرف ها را بشویید و آن ها را به فردا موکول نکنید. حشراتی مثل مورچه یا سوسک معمولاً به بقایای مواد غذایی داخل ظرف های کثیف بیشتر جذب می شوند.

 

رطوبت

رطوبت باعث جذب انواع مختلف حشرات می شود، زیرا آن ها برای زنده ماندن نیاز به آب دارند. حتی مقدار کمی از آب چکیده شده در قسمت های مختلف هم می تواند عاملی برای جذب حشرات باشد. آب فرو رفته داخل یک وسیله چوبی برای حشراتی مثل مورچه به شدت جذاب است و باعث تجمع آن ها می شود. همچنین عنکبوت ها نیز در این شرایط بیشتر پیدای شان می شود.

 

گرما

هنگامی که هوای بیرون سرد باشد، بسیاری از حشرات ترجیح می دهند وارد محیط گرم خانه شوند که محلی عالی برای آن ها محسوب می شود. حشراتی مثل سوسک به دنبال یک مکان محافظت شده برای در امان ماندن از سرمای زمستان هستند که قطعاً گرمای محیط خانه شما، آن ها را به شدت جذب می کند.

 

خرده نان

خرده نان باعث جذب حشرات می شود، زیرا ماده غذایی آن ها محسوب می گردد. بقایای مواد غذایی عاملی برای جذب سوسک و مورچه است. به طور منظم محیط خانه را تمیز کرده و جارو برقی بکشید تا خورده غذا ها عاملی برای جذب حشرات نباشند.

 

چاه داخل سینک ها

اگر در این ناحیه آب وجود داشته باشد یا بقایای مواد غذایی یا حتی چیز هایی مثل مو و تکه های صابون گیر کرده باشد، محلی عالی برای جذب حشرات است و باید این ناحیه را تمیز و خشک نگه دارید تا سوسک و حشرات دیگر به شمت خانه شما جذب نشوند.

 

کاغذ

کاغذ ها می توانند عاملی برای جذب حشرات از جمله سوسک باشند. آن ها عاشق خرده کاغذ هستند. پس بهتر است که در دسترسشان قرار ندهید و داخل محفظه پلاستیکی بگذارید.

 

آشغال و زباله

آشغال و زباله به شدت برای شما نا خوشایند است اما برای حشرات این گونه نیست. آن ها عاشق این هستند که لابلای آشغال و زباله حرکت کنند. حتماً در سطل آشغال را محکم ببندید و مهم تر از همه این که آشغال ها را زود به زود بیرون بگذارید.

 

پنکه سقفی

پنکه سقفی ها معمولاً در گذشته در فصل تابستان خیلی زیاد مورد استفاده قرار می گرفتند و به دلیل هزینه کمی که داشتند مورد استقبال بودند. این روز ها کم تر کسی از آن ها استفاده می کند اما باز هم در بعضی از خانه ها وجود دارد و بسیاری از حشرات عاشق این پنکه سقفی ها هستند.

 

شلوغی و بی نظمی

یکی دیگر از چیز هایی که عامل جذب حشرات در منزل می شود، شلوغی و بی نظمی داخل محیط خانه است و بهتر است که همیشه خانه را مرتب نگه دارید، آن را تمیز کنید و اجازه ندهید که حشرات بخواهند لابلای شلوغی و بی نظمی ها پنهان شوند.

 

میوه خیلی رسیده

اگر یک کاسه میوه خیلی رسیده را روی میز قرار دهید و مدت زمان طولانی به آن دست نزنید، می تواند عاملی برای جذب سوسک و حشرات باشد. پس بهتر است که میوه ها را داخل یخچال بگذارید و فقط هر چه را که خواستید بخورید از یخچال بیرون بیاورید.

 

مواد غذایی شیرین

همانطور که ما نمی توانیم در برابر چیز های شیرین مقاومت کنیم، حشرات هم نمی توانند. مواد شیرین عاملی برای جذب حشراتی از جمله مورچه، پروانه، سوسک و غیره هستند و بهتر است مراقب باشید تا مواد غذایی شیرین مثل عسل و شکر را در دسترس قرار ندهید.

 

ترک خوردگی یا شکاف

حشرات به دنبال مکان های کوچک و امن هستند که بتوانند در آنجا لانه درست کنند. پس شکاف لابه لای پنجره و ترک روی دیوار را بپوشانید تا از آن وارد نشوند.



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

پس از گذشت چندین ماه از رخنه موریانه ها

قدیمی ترین تکیه ایران بالاخره سمپاشی شد

سمپاشی موریانه

با رخنه موریانه ها به تکیه تاریخی زاغرم و پس از ماهها تاخیر در خصوص سمپاشی این مکان، بالاخره امروز سمپاشی در این تکیه انجام شد.

به گزارش دیار آفتاب؛به نقل از ندای تفرش، با رخنه موریانه ها به تکیه تاریخی زاغرم و پس از ماهها تاخیر در خصوص سمپاشی این مکان، بالاخره امروز کار سمپاشی این تکیه انجام شد.

 

تکیه زاغرم از قدیمی ترین تکایای ایران و دومین تکیه تاریخی در ایران هست که ستونها و سقف آن با چوب و تیرهای چوبی ساخته شده است.

 

این تکیه تاریخی متعلق به دوره قاجاریه به ثبت ملی نیز رسیده و چندین بار مورد تعمیر نیز قرار گرفته است.

 

متاسفانه در سال گذشته این بنای تاریخی چوبی مورد رخنه موریانه ها قرار گرفته است. مشکلی که بارها مورد پیگیری هیئت امنا و برخی از مسئولین شهرستانی قرار گرفت. و بالاخره امروز سمپاشی عملی می شود.

 

احمد قبادی، کارشناس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در گفتگو با ما گفت: سم مخصوص موریانه در ۲۴۰ لیتر آب ترکیب و سمپاشی تخصصی بنا و در فضای حدود ۶۰۰ مترمعکبی این تکیه انجام می شود.

 

 

 

قبادی اظهار کرد: تا ۱۰ روز پس از انجام سمپاشی، کسی نباید در محل تردد کند و پس از ۱۰ روز در صورت نیاز به استفاده از مکان، باید در قسمتهای در دسترس، پاکسازی انجام شود.

 

وی، ماه مرداد را بهترین زمان برای انجام سمپاشی دانست و افزود: ماه مرداد به دلیل افزایش گرمای هوا که منجر به افزایش فعالیت بیولوژیکی حشراتی نظیر موریانه می شود، بهترین زمان برای انجام سمپاشی است.

 

کارشناس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی ادامه داد: این سمپاشی نیاز به تکرار ندارد و در صورت نبود کلونی دیگر نیازی به انجام سمپاشی در زمانهای دیگر نیست.

 

قبادی بیان کرد: در صورت عدم انجام سمپاشی و در صورت وجود کلونی موریانه ها در هر مکانی، موریانه ها تا خوردن کامل چوبها پیشروی می کنند.

 

وی اضافه کرد: با توجه به بررسیها و کارشناسی انجام شده در تکیه زاغرم، کلونی موریانه ها وجود ندارد و به دلیل اقلیم شهر تفرش، ممکن است موریانه ها به صورت مسافر وارد مکان شده باشند. البته موریانه ها، سازه چوبی را دچار تخریب جدی نکرده و تنها خطهایی را بر روی تیرهای چوبی ایجاد کرده اند.

 

کارشناس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت بنای تکیه زاغرم و تاریخی بودن آن و به منظور پیشگیری از تخریبهای دیگر توسط موریانه ها این سمپاشی انجام می شود.



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

دانستنی هایی درباره سمپاشی خانه

سمپاشی بید

 

سمپاشی منازل باید توسط تیم مجربی انجام شود. بهترین مرکز سمپاشی منزل در تهران کجاست و چه هزینه‌ای برای سمپاشی دریافت می‌کند؟ در این مطلب راهنمای شما خواهیم بود.

 

به گزارش یکتاپرس سمپاشی اهمیت بسیار بالایی دارد. به همین علت شما باید این کار را زیر نظر کارشناسان حرفه‌ای به انجام برسانید. اصول خاصی برای سمپاشی منزل در تهران وجود دارد، که شما برای از بین بردن انواع حشرات باید هر چه سریعتر این کار را به یک تیم ماهر و مجرب بسپارید. خاطر نشان می‌کنیم نباید از یاد ببرید که سمپاشی منزل در اولین هدف خود به سلامت اعضای خانواده مربوط است؛ چرا که بسیاری از حشرات به واسطه آلودگی خود، انواع میکروب را به محیط وارد می‌کنند. ممکن است رختخواب شما را ساس و فاضلاب منزل شما را انواع سوسک پر کند. بیماری‌هایی که از وجود انواع حشرات حاصل می‌شود را نادیده نگیرید.

 

منبع اصلی حشرات بین کابینت‌ها، راه آب فاضلاب و بسیاری از مکان‌های دیگر است. آن دسته از عزیزانی که به سلامتی اعضای خود و خانواده خود اهمیت می‌دهند، بدون هیچ اغراقی سمپاشی را یک موضوع کم اهمیت در نظر نمی‌گیرند.

 

شرکت سمپاشی ضمن به کارگیری فرمول جدید که بدون بو و بدون نیاز به ترک منزل است، با مناسب‌ترین هزینه علاوه بر سمپاشی منازل و ساختمان، به ضدعفونی آن نیز می‌پردازد. خدمات شرکت امحا با گارانتی یک ساله و تنها در یک مرحله انجام می‌گیرد.

 

ساس چیست؟

 

ساس از جمله حشرات جان سخت که در هنگام نیش زدن ساس اصولا شما ممکن است خارش پوست خود را احساس کنید. البته زمانی که شما بدون استاندارد از انواع آفت کش‌ها استفاده می‌کنید صددرصد این کار می‌تواند به افزایش ساس در برخی شرایط کمک کند و به همین دلیل، شما باید از یک سمپاشی استاندارد استفاده کنید، تا در کمترین زمان ممکن از شر این حشره خلاص شوید و کارشناسان ماهر سایت ما با مشاوره‌های لازم به شما عزیزان نکات خاصی را گوشزد می‌کنند. بدین ترتیب متوجه خواهید شد که چگونه و با چه روشی می‌توان هر چه سریعتر از شر انواع حشره خلاص شد.

 

منبع اصلی پرورش ساس تخت خواب است و یکی از محل‌های بسیار شایع برای رشد محسوب می‌شود که هرگونه لکه خونی رنگ می‌تواند نشان از وجود ساس در منزل باشد که بر روی تشک و حتی پوست شما مشاهده می‌شود و به همین دلیل شما باید هرچه سریعتر به وجود ساس در منزل خود مشکوک شوید همچنین بوی نامطبوع نیز یکی دیگر از نشانه‌های وجود ساس است. سمپاشی منزل در تهران را هرچه سریعتر از کادر ماهر و با تجربه ما بخواهید تا در کمترین زمان ممکن، با بهترین قیمت خدمات سمپاشی برای شما انجام پذیرد. خانه‌هایی که خالی از سکنه است نسبت به خانه‌هایی که در آن افراد سکونت دارند، طبیعتا قیمت پایین تری برای سمپاشی برآورد می‌شود.

 

از بین بردن سوسک‌های ریز خانه با سمپاشی

 

سوسک‌های ریزی که در خانه‌تان می‌بینید، معمولا از آشپزخانه شما می‌آیند. این سوسک‌های ریز معمولا چندش آور هستند و اکثر افراد پس از دیدن آن‌ها به دنبال راهی برای از بین بردن آن‌ها هستند. این سوسک‌های ریز معمولا تخم گذاری می‎کنند و تعداد آن‌ها بیشتر و بیشتر می‌شود. به همین خاطر لازم است در صورت مشاهده این سوسک‌ها سریعا اقدام به از بین بردن آن‌ها کنید. اصلی‌ترین روش از بین بردن سوسک‌های ریز، سمپاشی منزل است. این روش می‌تواند سوسک‌های ریز خانه شما را ریشه کن کند و از افزایش تعداد آن‌ها جلوگیری نماید.

 

از بین بردن سوسک فاضلابی با سمپاشی

ا

 

گر خانه شما محلی برای رفت و آمد سوسک‌های فاضلابی شده، حتما به دنبال روشی برای از بین بردن آن‌ها هستید. سمپاشی منزل در تهران، علاوه بر از بین بردن ساس و سوسک‌های ریز آشپزخانه‌ای می‌تواند سوسک‌های فاضلابی را که معمولا از چاه‌های فاضلاب خانه بیرون می‌آید نیز از بین ببرند.

 

هزینه سمپاشی منزل در تهران

 

عمدتا حشرات نیش می‌زنند و همین نیش می‌تواند مشکلات خاصی را به وجود آورد. محل گزش در ابتدا ورم می‌کند و شاید مشکلات و بیماری خاصی را به وجود آورد. سمپاشی منزل در تهران را می‌توانید با قیمت خاصی در نظر بگیرید. البته با توجه به نوع محل و نوع آفت قیمت برآورد می‌شود و در این میان، مساحت و زیربنای منزل نیز تاثیر بسزایی برای برآورد قیمت دارد. هر متر مربع را شما باید با یک قیمت خاص در نظر بگیرید. وابسته به نوع ترکیب مواد شیمیایی برای تولید سم شما این اختیار را دارید که به صورت اختصاصی مواد سمپاشی مخصوصی را برای استفاده سمپاشی تضمینی از ما بخواهید؛ چرا که جدیدترین روش‌ها را با استفاده از محصولات گیاهی باید مورد استفاده قرار داد. سمپاشی موریانه، مورچه، موش، زنبور و بسیاری از حشرات دیگر را با ترکیبات مواد آلی میتوان از یاد برد. اما برای حفظ سلامت تنفسی شما، از مواد کاملا بدون استفاده می‌شود تا به شستشوی وسایل نیز نیازی نباشد. حتی شما لازم نباشد تا منزل را ترک کنید. تمامی آفات را با سیستم سمپاشی گیاهی می‌توانید به راحتی دفع کنید.

 

نوع سم و مصرف آن صددرصد بر روی قیمت تاثیر واضحی می‌گذارد. سمپاشی سوسک با قیمت سمپاشی بید به طور کاملا مشخص با تفاوت بالای روبرو است؛ چراکه برخی از حشرات با سم معمولی از بین نمی‌روند و سمپاش باید از مواد قدرتمندتری استفاده کند و اینگونه است که شما باید قیمت بالاتری را نیز در نظر بگیرید. هر مکانی در منزل به سم پاشی نیاز دارد؛ چرا که شما شاید بسیاری از حشرات را در محل مشاهده نکنید.



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

سمپاشی منازل و توصیه‌های سنجاق برای آمادگی برای آن

سمپاشی پشه

جهان نیوز

رفت و آمد مورچه‌ها روی کفپوش آشپزخانه و دیدن آنها در سرویس بهداشتی آزاردهنده است. در این باره باید چکار کنید؟ برای رهایی از شر مورچه‌ها راه‌های مختلف وجود دارد. می‌توانید با سمپاشی مورچه‌ها را از بین ببرید. در صورتی که سمپاشی را انتخاب کرده‌اید باید فضای خانه را برای این کار خوب آماده کنید. در این صورت افرادی که برای سمپاشی آمده‌اند کارشان را بهتر انجام می‌دهند و جمعیت مورچه‌ها هم از خانه‌تان پاک می‌شوند.

باغ تالار شرق تهران

 

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید قیمت سمپاشی منازل و شرکت را در شهر خودتان بپرسید. مثلاً اگر به دنبال یافتن بهترین شرکت های سمپاشی در شمال تهران باشید می‌توانید سفارش برای سمپاشی منازل و شرکت ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه‌تر را تجربه کنید.

 

خدمات حرفه سمپاشی منازل

 

 

امروزه شرکت‌های سمپاشی می‌توانند انواع حشرات و جانوران موذی را از خانه‌تان پاکسازی کنند. در این روش از تله‌های مخصوص استفاده می‌شود که در مسیر رفت و آمد مورچه‌ها می‌گذارند. تله‌ها روی تکه مقوا یا چیزهای دیگر قرار می‌گیرد، یا حتی می‌توانید تله کامل باشد. معمولاً تله‌های سمی را ترجیح می‌دهند. چون برای از بین بردن مورچه‌های خانه باید مورچه‌هایی را که نمی‌بینید هم از بین ببرید. مورچه‌هایی که شما می‌بینید مورچه‌های کارگر هستند. کار این مورچه‌ها پیدا کردن غذا و بردن آن به لانه است تا ملکه و مورچه‌های کوچک‌تر، که برای تبدیل شدن به مورچه‌های کارگر آماده می‌شوند، تأمین شود. در صورتی که شما مورچه‌های کارگر را از بین ببرید، مورچه‌های بیشتری تربیت می‌شوند تا جای این مورچه‌های کارگر را بگیرند.

 

مورچه‌های کارگر سم را خورده، آن را به لانه می‌برند، مورچه ملکه از آن می‌خورد و جمعیت مورچه‌های کارگر و بقیه هم از بین می‌روند.

 

آماده سازی برای سمپاشی مورچه‌ها

 

 

 

شرکت سمپاشی قبل از رسیدن به خانه‌تان لیستی به شما می‌دهد تا بر اساس آن آماده سازی های لازم را انجام دهید. در اینجا این مراحل را به شما می گوییم تا خانه‌تان را برای سمپاشی آماده کنید. در صورتی که خانه آماده نشود ممکن است عملیات سمپاشی خوب پیش نرود یا حتی خطراتی داشه باشد. حتی ممکن است نیروهای سمپاشی در قسمت‌های آماده نشده خانه سمپاشی انجام ندهند.

پیشخوان را تمیز کنید. کف خانه را جارو کنید و گرد و خاک و ذرات مواد غذایی را از روی زمین بردارید.

 

کل خانه را جاروبرقی کنید تا ذرات ریز هم جمع شود.

 

مواد غذایی را در ظرف‌های در بسته گذاشته یا توی یخچال قرار دهید.

 

سطل زباله را مرتب خالی کنید.

 

ظرف‌ها را بشویید و مرتب از ماشین ظرفشویی استفاده کنید.

 

هرگز مواد غذایی را بیرون نگذارید.

 

لوازم بازیافتی را یک گوشه جمع کنید. آن‌ها را در نایلون قرار دهید، به طوری که چیزی داخلشان نفوذ نکند و بعد از خانه بیرون ببرید.

 

حتماً توضیح دهید که در کدام قسمت‌های خانه بیشتر مورچه دیده می‌شود. در این صورت سمپاشی مورچه‌ها بهتر انجام می‌شوند.

توصیه‌های لازم درباره مراحل بعد از سمپاشی را بشنوید و به آن عمل کنید.

مراحل بعد از سمپاشی مورچه‌ها

 

 

بعد از انجام سمپاشی خانه باید مراحلی را در نظر داشته باشید و به آنها عمل کنید:

صبور باشید. تله و مواد سمی فوری مورچه‌ها را از بین نمی‌برند و برای این که تأثیر خود را نشان دهند به زمان نیاز دارند. مطمئن باشید سمپاشی بهترین راه برای پاکسازی مورچه‌ها و لانه آنهاست.

 

بعد از گذاشتن تله مورچه‌هایی را که می‌بینید با حشره کش از بین نبرید.

 

چون این مورچه‌های کارگر سموم را به لانه می‌برند تا کلنی از بین برود.

 

در اطراف تله از شوینده‌های قوی استفاده نکنید. در این صورت رد فرومون مورچه‌ها از بین می‌رود و مورچه‌های کارگر نمی‌توانند به لانه برگردند.

 

مورچه‌هایی را که به سمت تله می‌روند یا از آن دور می‌شوند یا آن را می‌خورند را اذیت نکنید. بگذارید بعد از خوردن سم به لانه بروند. در صورتی که مورچه‌های دیده شده اطراف تله نمی‌روند می‌توانید تله را در اطراف آنها قرار دهید.

 


:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی:

برای کنترل جمعیت آفت موش، روش‌های بیولوژیکی مثل گربه جواب نمی‌دهد

سمپاشی موش

قالیشویی در جشنواره

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان این‌که بدون سم، نمی‌توان آفت موش را کنترل کرد، گفت: برای کنترل جمعیت آفت موش در اراضی استان، روش‌های بیولوژیکی مثل گربه جواب نمی‌دهد.

 

محمود کیا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: موش، یک آفت کشاورزی است که اگر در مزرعه به درستی کنترل نشود، به محیط‌های انسانی انتقال می‌یابد و عامل سرایت بیماری‌هایی چون طاعون و تیفوس خواهد بود، که در گذشته نیز شاهد گسترش این بیماری‌ها و خسارت‌های زیاد به جوامع بشری بودیم.

 

وی در خصوص نحوه مبارزه با آفت موش، گفت: عمدتا، انواع موش‌هایی که در استان وجود دارند، با طعمه مسموم که شامل گندم، روغن مایع و سم است، به راحتی کنترل می‌شوند؛ دلیل استفاده از روغن مایع، این است که موش‌ها، مشام قوی دارند و عطر روغن مایع می‌تواند، موش‌ها را جذب کند.

 

وی افزود: سمی که عمدتا برای کاهش جمعیت موش در استان و حتی در کل کشور، استفاده می‌شود، سم موش "فسفر دو زنگ" است.

 

کیا ادامه داد: برای کاهش مصرف طعمه و صرفه جویی در استفاده از گندم برای از بین بردن موش‌ها، ابتدا کشاورز، سوراخ‌ تمام لانه‌ها را با پارچه و یا هر چیز دیگری، می‌پوشاند، سپس سوراخ‌های فعالی که موش از آن‌ها خارج می‌شوند، شناسایی شده و در نهایت مقدار ۱۰ الی ۱۵ قاشق چای خوری از طعمه، در ورودی این لانه‌های فعال ریخته می‌شود.

 

وی اظهار کرد: آفت موش همانند مگس، در سراسر استان وجود دارد ولی در برخی مواقع، در مناطق مختلف به خصوص بخش‌هایی که زمستان معتدل دارند، بیشتر خود را نشان می‌دهد؛ در نقاطی از استان که بارندگی بیشتر و شدیدتر باشد، لانه موش معمولا از آب پر شده و خراب می‌شود اما در مناطق معتدل، تلفات ناشی از بارندگی در موش‌ها کم بوده و نرخ جمعیت بالا می‌رود.

 

وی متذکر شد: در سال گذشته، شاهد افزایش جمعیت موش در بخشی از شهرستان میانه بودیم که سپس مدیریت و کنترل شد، امسال نیز شاید در شهرستان دیگری شاهد این امر باشیم.

 

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در خصوص تاثیر مبارزه با آفت موش در محیط زیست، اظهار کرد: از بدو تاسیس وزارت جهاد کشاورزی، حدود ۹۰ سال گذشته، مبارزه با آفت موش در کشور آغاز شده است؛ در همان زمان نیز، بحث حفاظت از محیط زیست وجود داشت ولی این نکته بسیار مهم است که در صورت عدم کنترل جمعیت موش، آسیب‌های جبران ناپدیری به جمعیت انسانی و حتی مراتع و منابع طبیعی وارد خواهد شد.

 

وی متذکر شد: با توجه به این‌که در سال جهش تولید هستیم و در بین تحریم‌هایی قرار داریم که اغلب کشورها حاضر به کمک نیستند، در بحث واردات گندم، به عنوان محصول استراتژیک کشور، نه دلار کافی داریم و نه کشورها حاضر به فروش گندم به ما هستند، از این رو از بین بردن محصولات به دلیل عدم استفاده از سم و مبارزه با آفات، کار معقولانه‌ای نیست.

 

وی افزود: ضمن احترام به اهداف محیط زیستی، سعی می‌کنیم تا حد ممکن، از سرمایه‌های طبیعی حفاظت کنیم ولی اگر تولید گندم را تعطیل کنیم تا چهار عدد موجود زنده از بین برود، نه قانونی و نه معقول خواهد بود.

 

کیا با تاکید بر اهمیت حفاظت از محیط زیست، اظهار کرد: کنترل آفات عمومی، یک اقدام حاکمیتی است یعنی این امر، اهمیت بالایی دارد که قانون گزاران، آن را به دست حاکمیت سپرده‌اند؛ جهاد کشاورزی اگر هیچ پول و اعتباری هم نداشته باشد، حتما برای کنترل آفت موش، اعتباری تهیه خواهد کرد

 

وی در خصوص اظهارات رئیس اداره حفاظت از محیط زیست ورزقان مبنی بر این‌که نحوه کنترل حمعیت موش موجب برهم خوردن تعادل زیست محیطی می‌شود، گفت: در جواب اظهارات این اداره، نامه‌ای نوشته شد تا اگر برای کنترل جمعیت موش، روش‌های امن قابل انجام را مدنظر داشتند، پیشنهاد بدهند تا عملیاتی کنیم.

 

وی ادامه داد: راه دیگری، به جز استفاده از سم برای کنترل موش وجود ندارد، مثلا گربه، یکی از عوامل کنترل بیولوژیک موش است ولی گربه، در یک ماه فقط از دو موش می‌تواند تغذیه می‌کند که این بازده، کارایی لازم را برای اراضی کل استان با بیش از یک میلیون هکتار زمین زیر کشت، نخواهد داشت.

 

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی افزود: نمی‌توان این مقدار از مزارع استان را بدون استفاده از سم مدیریت کرد، انگار که بگوییم دکترها نسخه ننویسند و داروخانه‌ها تعطیل شود ولی بیماری‌ها درمان شوند.

 

وی با بیان این‌که حفظ محصول از عوامل خسارت زا، در کل دنیا، معقوله سختی است، اظهار کرد: اگر آفت و بیماری‌ها کنترل نشوند، حداقل ۴۰ درصد از محصولات کشاورزی خسارت می‌بینند؛ با توجه به این‌که ابعاد زمین‌های کشاورزی به مرور در حال کاهش است و با محدودیت آب و خاک رو به رو هستیم، بحث تامین غذای

بشر با مشکلات بسیاری رو به رو است.

 

وی با بیان این‌که اولویت اول جهاد کشاورزی تولید محصولات کشاورزی سالم است، ادامه داد: در بحث مبارزه با آفات مثلا ملخ، می‌توان ۵۰ تا انتقاد کرد، اما ما به عنوان مقام تصمیم گیری استانی، می‌گوییم که اگر با ملخ مبارزه نشود، هزاران تبعات و خسارت را تحمیل حیات انسان خواهد کرد.



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

چکار کنیم که دیگر در منزلمان سوسک نبینیم؟

سمپاشی سوسک ریز

اصفهان امروز

یکی از شایع ترین مشکلات موجود ، که بسیاری را درگیر خود کرده است ، حضور انواع سوسک ها در منازل می باشد. سوسک ها دارای شکل ها و گونه های مختلفی می باشند که در قسمت های مختلف خانه می توان آنها را مشاهده کرد. این حشره موذی از روشهای مختلفی وارد خانه شده و آسایش افراد ساکن در آن خانه را تحت شعاع قرار می دهد. حضور سوسک ها در خانه افراد نشان از کثیف بودن محیط نیست. بلکه این حشره از طرق مختلف وارد خانه می شود. نمی توان به صورت دقیق محل زندگی این حشره و یا راه ورود آن به خانه را متوجه شد. بر اساس بررسی های انجام شده ، سوسک ها اغلب از لوله کشی ها وارد خانه می شوند. اما بهتر است ، در وسایل خود که مدتی است ، بدون استفاده مانده اند ، نیز حضور این حشره را پیش بینی کنید. از آنجایی که راه حل مناسبی برای جلوگیری از حضور سوسک در خانه نیست ، توصیه می شود ، که از گزینه سمپاشی سوسک بهره بگیرید.

 

یکی از شایع ترین مشکلات موجود ، که بسیاری را درگیر خود کرده است ، حضور انواع سوسک ها در منازل می باشد. سوسک ها دارای شکل ها و گونه های مختلفی می باشند که در قسمت های مختلف خانه می توان آنها را مشاهده کرد. این حشره موذی از روشهای مختلفی وارد خانه شده و آسایش افراد ساکن در آن خانه را تحت شعاع قرار می دهد. حضور سوسک ها در خانه افراد نشان از کثیف بودن محیط نیست. بلکه این حشره از طرق مختلف وارد خانه می شود. نمی توان به صورت دقیق محل زندگی این حشره و یا راه ورود آن به خانه را متوجه شد. بر اساس بررسی های انجام شده ، سوسک ها اغلب از لوله کشی ها وارد خانه می شوند. اما بهتر است ، در وسایل خود که مدتی است ، بدون استفاده مانده اند ، نیز حضور این حشره را پیش بینی کنید. از آنجایی که راه حل مناسبی برای جلوگیری از حضور سوسک در خانه نیست ، توصیه می شود ، که از گزینه سمپاشی سوسک بهره بگیرید.

 

 

شیوه زندگی سوسک ها

 

اغلب سوسک ها در ابتدا مکانی را که تاریک بوده و کم تر در دسترس انسان است ، را انتخاب می کنند. سپس در آن مکان مستقر شده و شروع به تخم گذاری می کنند. این حشره موذی در هر بار تخم ریزی ، در حدود 48 تخم می گذارد. همین امر باعث می شود ، که سرعت نشر و تکثیر آنها بسیار سریع رخ دهد.

تخم های این حشره موذی و آزاد دهنده ، به صورت مستطیل های قهوه ای رنگ می باشد. سوسک ها اغلب تخم های خود را در مکانهای تاریک قرار می دهند. لازم به ذکر است ، که سوسک ها اغلب در شب هنگام حرکت کرده و جا به جا می شوند.

 

مشکلات حضور سوسک های خانگی

 

سوسک ها در خانه مشکلات بسیاری را برای ساکنین ایجاد می کنند. به صورتیکه این حشرات چندش آور ، دارای آلودگیهای مختلفی در خانه می باشند. به همین خاطر لازم است تا از روشهای مختلفی برای سمپاشی سوسک فاضلاب و گونه های دیگر آنها بهره گرفت. این حشره به دلیل آنکه از مواد آلوده و کثیف اغلب تغذیه می کند ، آلودگی را نیز در مکانهای مختلف نشر می دهد. به همین خاطر حضور او در محل زندگی انسان ، باعث ایجاد بیماریهای متعددی می شود. بسیاری از افراد به گازی که سوسکها از خودش ایجاد می کنند ، حساسیت داشته و برای آنها ایجاد آلرژی می کند.

 

تعذیه سوسک ها از چیست؟

 

اغلب سوسک ها علاقه بسیاری به تغذیه از طریق مواد آلوده دارند. البته این دسته از حشرات هر چیزی که در اطرافشان وجود داشته باشد را غذا می پندارند. به شکلی که از مو و مدفوع حیوانهای مختلف و انسان نیز تغذیه می کنند. این حشره موذی و چندش آور ، بیش تر در محیط آشپزخانه که پر از تکه های مواد خوراکی می باشد حضور دارد.

یکی از روشهای پر بازده برای سمپاشی سوسک ، استفاده از سم های مختلف خوراکی است. چرا که سوسک ها از خوردن هیچ چیز دریغ نمی کنند.

 

سمپاشی سوسک ریز

 

سوسک های ریز اغلب به سوسک های آلمانی شهرت دارند. این دسته از سوسک ها یکی از موذی ترین حشرات در دنیا می باشند. چرا که از بین بردن آنها بسیار سخت و پر دردسر است. بسیاری از افراد تصور می کنند که با استفاده از حشره کش های قوی می توان از شر سوسک ها خلاص شد. اما لازم به ذکر است، که سمپاشی سوسک ریز را مقاوم تر می کند. از طرفی بهره گرفتن از مواد شیمیایی قوی برای ساکنین خانواده مشکلاتی را ایجاد کرده و باعث سقط جنین و یا مشکلات تنفسی می شود.

برای از بین بردن این دسته از سوسک ها بسیاری از سمپاشی گیاهی استفاده می کنند ، اما این مورد نیز بر روی سوسک هیچ گونه تاثیری ندارد ، چرا که تنها قادر به از بین بردن سوسک های بالغ است و در برابر تخم سوسک ها هیچ گونه قدرتی ندارد. از بین بردن این دسته از سوسک ها نیاز به حضور متخصصین دارد. به شکلی که باید به شرکت های سمپاشی سوسک مراجعه کرد و از آنها کمک خواست.

راه حلی که شرکت سمپاشی سوسک کیان پاک برای مقابله به سوسک آلمانی ارائه می کند ، استفاده از ژله و یا پودرهای خوراکی به همراه سمپاشی مایع است.

 

 

سمپاشی سوسک کابینت

 

برای سمپاشی سوسک کابینت لازم می باشد که به تخم های این حشره آسیب زد. سوسک های کابینت یا همان سوسک آشپزخانه یکی از پر دردسر ترین حشرات موذی می باشند. اینگونه از سوسک ها نیز در دسته سوسک های آلمانی قرار می گیرند ، به شکلی که از بقیه سوسک های موجود ریز تر بوده و اغلب در درزهای موجود در آشپزخانه ها مخفی می شوند.

این گونه از سوسک ها ، اغلب در محیط هایی که گرم ، مرطوب و تاریک تر می باشند قرار گرفته و تخم گذاری می کنند. در نتیجه برای از بین بردن آنها باید پشت یخچال ، درز کابیت ها ، پشت رادیاتور و ... را مورد هدف قرار داد. اینگونه از سوسک ها به دلیل زندگی در محیط آشپزخانه و حضور در اطراف مواد خوراکی خانواده ، می توانند باعث ایجاد مسمومیت های غذایی و این دست بیماری ها شوند. در نتیجه باید در از بین بردن آنها بسیار سرعت عمل به خرج داد.

 

بهترین فصل برای سمپاشی سوسک چه زمانی است؟

 

از آنجایی که سوسک ها اغلب در فصول گرم سال تخم گذاری می کنند ، بهترین فصل برای سمپاشی سوسک ، در فصل بهار می باشد. چرا که ماه های فروردین و اردیبهشت زمانی است که سوسک ها شروع به تخم گذاری می کنند. در نتیجه لازم است تا در همان ابتدای کار خانه خود را مورد بررسی قرار داده و با کمک گرفتن از افراد متخصص ، مانع از تکثیر این حشره چندش آور در خانه شوید.

البته تنها این دو ماه از سال ، خانه شما مورد حمله سوسک ها و حشرات موذی نیست. بلکه لازم است تا در اواسط فصل تابستان نیز به سمپاشی سوسک اقدام کرد. این اتفاق می تواند در مرداد ماه رخ دهد تا خیال شما از بابت عدم حضور این حشره در خانه خود به صورت کامل راحت شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین



آیا می دانید بهترین زمان سمپاشی منزل چه زمانی می باشد؟

سمپاشی در پرند

شما نیوز

بهترین زمان سمپاشی منزل چه موقع است؟ آیا شما نیز با رسیدن فصل گرما از وجود این حشرات موذی خسته شده اید؟ به یک مرکز سمپاشی حرفه ای و پیشرفته نیاز دارید؟ پس با ما در ادامه این محتوا همراه باشید که نکات خوبی را برایتان شرح خواهیم داد.


آیا می دانید بهترین زمان سمپاشی منزل چه زمانی می باشد؟
بهترین زمان سمپاشی منزل چه موقع است؟ آیا شما نیز با رسیدن فصل گرما از وجود این حشرات موذی خسته شده اید؟ به یک مرکز سمپاشی حرفه ای و پیشرفته نیاز دارید؟ پس با ما در ادامه این محتوا همراه باشید که نکات خوبی را برایتان شرح خواهیم داد. در نظر داشته باشید، اگر می خواهید سمپاشی تاثیر درست خود را بگذارد، حتما باید از زمان صحیح آن آگاه شوید و این موضوع را هم بدانید که حشرات در فصل پاییز و زمستان شروع به تخم ریزی کرده و بیشتر در تابستان دیده می شوند.

 

فرصت را از دست ندهید. با رسیدن فصل بهار و بیدار شدن طبیعت، حشراتی همچون سوسک و ساس نیز در همه جای شهر و گوشه به گوشه خانه ها دیده می شوند. فعالیت های حیاتی و زاد و ولد حشرات زمانی که فصل بهار سر می رسد، تشدید شده و همواره برای باقی حیات خود به دنبال مکان امنی همچون ساختمان ها و منازل هستند. بهترین زمان سمپاشی منزل نیمه اول اردیبهشت ماه است. این نظریه از سوی کارشناسان با توجه به تحقیقات انجام شده نیز به اثبات رسیده است.

شاید به جرات بتوان گفت که یکی از چندش آور ترین حشراتی که همواره اوقات خانواده را تلخ می کند و با خود به ویژه برای بانوان وحشت می آورد، سوسک است. بسیاری از افراد این سوال را از ما داشته اند که چگونه می توان از شر این موجودات خلاص شد؟ نگران نباشید، با سمپاشی اصولی منازل در زمان درست و به موقع آن دیگر در طول سال با همچین حشرات موذی در محیط گرم خانه خود روبرو نخواهید شد. سمپاشی کارآمدی که در حضور کارشناسان به عمل آید، تاثیر وافری در ریشه کنی این حشرات خواهد داشت.

هر چند وقت یکبار خانه نیاز به سمپاشی دارد؟

سوال بعدی که ذهن افراد را به خود مشغول نموده است، این است بعد از یافتن بهترین زمان سمپاشی منزل حال اینکار به چند دفعه تقسیم می شود. ما معمولا سالی یکبار را پیشنهاد می دهیم. زیرا در فصل بهار با زاد و ولد حشرات، وجود آن ها به کل از خانه ها پاکسازی می شوند. اما هر وقت در طول سال همچون پاییز و زمستان نیز با این حشرات موذی برخورد داشته اید، می توانید با مرکز تخصصی در تماس باشید. آیا می خواهید قبل از بیدار شدن حشرات خانه خود را سمپاشی کنید؟ سمپاشی پگاه در هر لحظه کنارتان خواهد بود.

 

 

هیچ وقت برای سمپاشی دیر نیست

ما چرا برای سمپاشی زمان تعیین می کنیم؟ مگر نمی توانیم هر زمانی که حشرات را در محل زندگی خود دیدیم از بین ببریم؟ دوستان توجه نمایید، اگر کارشناسان بر روی فصل بهار تاکید می کنند، به این دلیل است که قبل از ازدیاد حشرات و پراکنده شده این آلودگی ها سریعا وارد عمل شده و آن ها را از ریشه از بین ببرند. به همین خاطر بهترین زمان سمپاشی منزل در فصل بهار است. چه بسا که شما می توانید هر زمانی که می خواهید و حشرات را مشاهده کردید، با مرکز قابل اعتمادی تماس بگیرید.

نکات کلیدی در سمپاشی منازل

توجه به این نکات می تواند برای خود اعضای خانواده و سلامت آنان مفید باشد. بنابراین حتما جدی بگیرید:

⦁ در صورت تماس با مرکز سمپاشی، حتما خانواده، کودکان، سالمندان و افراد بیمار را از محیط خانه دور کنید تا متحمل آسیبات جبران ناپذیری نشوید.

⦁ توجه کنید، سم بی خطر وجود ندارد، بیشتر افراد تنها برای تبلیغ کردن این خطرات را به مشتری اعلام نمی کنند.

⦁ از دیگر توصیه کارشناسان سمپاشی پگاه این است که هرگز عمل سمپاشی را خود شخصاً انجام نداده و آن را به دست افراد متخصص بسپارید.

⦁ می توانید سمپاشی را در فصل زمستان هم که دوره تخم ریزی ساس، سوسک، پشه و ... است به انجام برسانید.

1

اهمیت سمپاشی منازل در زمان مقرر شده

توجه به بهترین زمان سمپاشی منزل و ساختمان های مسکونی، می تواند در از بین بردن حشرات و نبود آنان در طول سال کمک شایانی نماید. همانطور که خود نیز می دانید، حشرات سرشار از آلودگی بوده و با خود بیماری های زیادی را به همراه خواهند داشت. این خود می تواند موضوعی وحشتناک باشد. با سمپاشی به موقع در فصل و زمان مناسب هر گونه آلودگی را از محیط خانه و زندگی خود بزدایید. سمپاشی به موقع و کاملا حرفه ای به وسیله متخصصان خود یک اقدام دفاعی در مقابل این آفات محسوب می گردد.

سمپاشی در روز و یا شب؟

ما بیشتر سمپاشی در هنگام غروب و یا شب را پیشنهاد می دهیم. زیرا در روز حشرات در حال فعالیت بوده و متفرق می شوند. البته برای انجام این گونه عملیات آنچنان محدودیتی ذکر نشده است و اگر به مرکز سمپاشی با تجربه و پیشرفته مراجعه کنید، در هر دو حالت می توانند به از بین بردن آفات بپردازند. اما باز هم پیشنهاد ما به عنوان بهترین زمان سمپاشی منزل در هنگام غروب است.



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 مهر 1400 | نظرات ()